וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכה לנתניהו: בנט יעלה הצבעה על פסקת ההתגברות בשבוע הבא

הנוסח של בנט מבוסס על הוספת פסקת התגברות לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולפיו יידרש רוב של 61 ח"כים כדי לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ. מנדלבליט וכחלון צפויים להתנגד להצעה

צילום: "תנועת הפדרציה", עריכה: שניר דבוש

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע הבוקר (ראשון) כי ביום ראשון הבא תובא פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים לחקיקה, טרם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. הנוסח שיובא בפני הוועדה, בראשות שרת המשפטים איילת שקד, יהיה של הפסקה המורחבת, לפיה יידרש רוב של 61 ח"כים כדי לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ. זהו נתיב האמצע בין יכולת מוחלטת של בג"ץ לפסול חוקים (המצב הקיים), לבין מניעה מוחלטת מבג"ץ לפסול חוקים (המודל הבריטי).

ההצעה של בנט מבוססת על הוספת פסקת התגברות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק גם אם נפסל בבג"ץ בגלל שהוא סותר את חוק היסוד. זאת בשונה מההצעה אותה העלה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשבוע שעבר לחקיקת חוק יסוד: חקיקה שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ ברוב של 70 חברי כנסת. היועמ"ש צפוי להתנגד להצעה של בנט, וכן גם שר האוצר משה כחלון.

עוד בנושא
ברקע קידום פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר ברק
מנדלבליט לראשי הקואלציה: מתנגד לפסקת התגברות צרה בנושא הזרים
נתניהו מקדם פתרון עוקף בג"ץ - ומבקש לפתוח מחדש את מתקן חולות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
החליט לא לחכות למושב הבא. בנט עם נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

לדברי בנט, "מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית: לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל רפורמה במאבק במחבלים ובהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים, אך לא פחות מכך בריסון כוחו המופרז של בית המשפט בישראל. זאת הסיבה שהודעתי לפני כמה שבועות לראש הממשלה שיש לקדם את החוק אך לצערי, לא רק שהחוק שהצענו לא עלה לדיון, אלא שגם שום חוק אחר לא עלה במקומו".

הוא הוסיף כי "לאחר שנים של סחבת, דיונים וועדות הגיע הזמן לבצע. אנו מצפים שכל חברי הממשלה יתמכו בחוק המאוזן. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים".

בשבוע שעבר קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתי ישיבות של ראשי הקואליציה כדי לדון בפסקת התגברות ובחקיקה שתשנה את האיזון בין בג"ץ והכנסת, זאת על רקע בעיית מבקשי המקלט והמסתננים. בישיבה שהתקיימה ביום שני סוכם שבמהלך המושב הקרוב של הכנסת תובא החלטה להצבעה, אך בנט החליט לא לחכות לנתניהו ומקדם כבר כעת הצעה משלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully