וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד החזיר לצרפת את אות לגיון הכבוד: "עבדים של ארה"ב"

אחרי שהשתתפה בתקיפה עם ארה"ב ובריטניה, החליט נשיא סוריה להשיב את העיטור הגבוה ביותר שקיבל מפריז ב-2001. "תומכת של ארה"ב ובטרוריסטים", נמסר ממשרד החוץ בדמשק. בכך הקדים המשטר את ארמון האליזה, שתכנן לקחת מהרודן את האות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר אלטר

סוריה החזירה לצרפת את אות לגיון הכבוד שנתנה בעבר לנשיא בשאר אסד בעקבות המתקפה האמריקנית, שבה השתתפה גם צרפת. לפי משרד החוץ בדמשק, הנשיא לא יענוד את האות שניתן לו ממדינה "המשועבדת" לארצות הברית. החזרת האות, שנעשתה דרך שגרירות רומניה בדמשק, הקדימה את פריז, שכבר פתחה בהליך להחזרת האות.

"אין זה כבוד עבור הנשיא אסד לענוד אות שניתן על ידי מדינה משועבדת ותומכת של ארצות הברית, המסייעת לטרוריסטים", נמסר ממשרד החוץ בדמשק, עם החזרת האות דרך שגרירות רומניה, המייצגת את האינטרסים של האיחוד האירופי בסוריה. התקיפה של מדינות המערב ביום שבת שעבר הייתה תגובה למתקפה הכימית בדומא, שבפרברי דמשק, שבה נהרגו כ-40 בני אדם. עם זאת, סוריה, בגיבוי רוסיה, דוחה את הטענות הללו.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: אחרי התקיפות, אין מניעה מוסרית להעברת S-300 לאסד
דיווח: טראמפ מנסה להקים כוח ערבי צבאי שיחליף את ארה"ב בסוריה

גורם במשרד החוץ של סוריה משיב לגורם בשגרירות רומניה בדמשק את אות לגיון הכבוד שקיבל אסד מצרפת,. AP
החזרת אות הכבוד לנציג הרומני/AP

כ-3,000 איש מקבלים מדי שנה את האות עבור "שירותיהם למען צרפת" או בזכות הגנה על זכויות אדם, חופש העיתונות וחירויות אחרות. אסד קיבל את האות בדרגתו הגבוהה ביותר, "הצלב הגדול" ב-2001, אחרי שעלה לשלטון עם מותו של אביו חאפז. בצרפת, שנשיאה דאז היה ז'אק שיראק, קיוו כי המנהיג הצעיר שלמד רפואת עיניים בבריטניה יערוך רפורמות פוליטיות בסוריה.

הוא לא המנהיג השנוי במחלוקת היחיד שקיבל את האות - גם הרודנים בניטו מוסוליני, פרנסיסקו פרנקו ומועמר קדאפי התכבדו בכך. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל את האות ב-2006.

עד כה, הכבוד נלקח רק ממנהיג אחד, הרודן לשעבר של פנמה מנואל נורייגה. מאז נרשמו הקלות בהליך להחזרת האות מנציג מדינה זרה. תחת הנשיא עמנואל מקרון, האות נלקח גם מהמפיק ההוליוודי הארווי ווינשטיין, שמואשם באונס ובעבירות מין נוספות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא סוריה אסד ונשיא צרפת שיראק בפריז, יוני 2001. AP
בצרפת קיוו שיביא לרפורמות. אסד ושיראק, ב-2001/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully