וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום העצמאות: מלך סווזילנד שינה את שם המדינה לממלכת אסווטיני

19.4.2018 / 23:23

50 שנה אחרי העצמאות מבריטניה, הכריז מסוואטי השלישי כי ארצו תשוב לשמה המקורי כדי "למנוע בלבול". המדינה הענייה, שבה שיעור נשאי ה-HIV הגבוה בעולם, היא המונרכיה האבסולוטית האחרונה באפריקה

מלך סוואזילנד מסוואטי השלישי. GettyImages
חגג יום הולדת 50. המלך מסוואטי/GettyImages

מסוואטי השלישי מלך סווזינלד הכריז היום (חמישי) כי הוא משנה את שמה של הממלכה לאסווטיני. המלך הודיע על השם החדש, שמשמעותו "ארצם של הסווזים", בנאום בשפת הסווטי המקומית במהלך ציון יום העצמאות ה-50 של הממלכה וכן יום הולדתו ה-50.

המלך התייחס לארצו כאל "ממלכת אסווטיני" כמה פעמים בשנים האחרונות - בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם בשנה האחרונה, באיחוד האפריקני ובכינוסים בינלאומיים אחרים.

בנאום שנשא בפני קהל גדול באצטדיון בעיר מנזיני, שנמצאת 40 ק"מ ממזרח לבירה מבבנה, אמר המלך כי סווזילנד, המונרכיה האבסולוטית האחרונה באפריקה, חוזרת לשמה המקורי בטרם השלטון הקולוניאלי הבריטי. המדינה הענייה שבדרום היבשת, החברה גם בחבר העמים, זכתה בעצמאות ב-1968.

עוד ידיעות מהעולם
"בורג במכונה הנאצית": חושף תסמונת אספרגר שלח ילדים אל מותם
חילופי דורות: הפרלמנט בקובה בחר את סגן הנשיא כיורשו של קסטרו

"אני מכריז כי מעתה ואילך, ארצנו תיקרא ממלכת אסווטיני", אמר המלך. לדבריו, השם סווזילנד גרם לבלבול. "בכל מקום בעולם, אנשים מתייחסים אלינו כאל שוויץ (באנגלית, סוויצרלנד)". המלך, שלבש מדי צבא בצבע אדום ושוחר ונסע במכונית פתוחה אל תוך האצטדיון, אמר כי הוא רוצה שלארצו יהיה שם שהתושבים יוכלו להזדהות עמו.

רוב התושבים בממלכה מתפרנסים מחקלאות, חלקם מעיבוד סוכר. במדינה בת 1.4 מיליון התושבים יש עוני רב והיא סובלת משיעור נשאי ה-HIV הגבוה ביותר בעולם.

בין המשתתפים בטקס הייתה נשיאת טייוואן צאי אינג-וון. אסווטיני היא אחת המדינות האחרונות שמקיימת קשרים דיפלומטיים רשמיים עם טייוואן ולא עם סין. זהו ביקורה הראשון באפריקה מאז נבחרה לשלטון ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully