וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בורג במכונה הנאצית": חושף תסמונת אספרגר שלח ילדים אל מותם

מסמכים מתקופת מלחמת העולם השנייה חושפים כי רופא הילדים האוסטרי, שעל שמו קרויה התסמונת האוטיסטית, שיתף פעולה עם הגרמנים במסגרת התכנית להמתת "פגומי החברה". זאת על אף שטען כי הוא הגן עליהם מפני הגסטפו. "היה העיניים והאוזניים של הרייך השלישי"

רופא הילדים האוסטרי הנס אספרגר. אתר רשמי
זיהה את התסמונת עוד ב-1944. אספרגר/אתר רשמי

רופא הילדים האוסטרי הנס אספרגר, שעל שמו קרויה התסמונת האוטיסטית, היה מעורב בתכנית האותנסיה הנאצית, שבמסגרתה נרצחו מאות אלפי נכים, מפגרים ובעלי מומים אחרים בזמן מלחמת העולם השנייה - כך עולה ממסמכים מאותה תקופה. לפי המסמכים, אספרגר התחנף למשטר הנאצי כששלח ילדים למרפאה בווינה, שם הם הומתו, על אף שטען במרוצת השנים כי הגן על מטופליו מפני הגרמנים שסיפחו את אוסטריה.

המסמכים נחשפו על ידי ההיסטוריון הרוויג צ'ך, שפרסם אותם במגזין הרפואי "אוטיזם מולקולרי". לדבריו, אספרגר "התאים את עצמו למשטר הנאצי ותוגמל על נאמנותו עם הזדמנויות לקידום הקריירה שלו". במאמר מערכת במגזין, שנכתב על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', נכתב כי "אספרגר הפך במודע לבורג במכונת ההרג הנאצית" ו"חלק מהעיניים והאוזניים של הרייך השלישי".

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ ייפגש עם קים בשבועות הקרובים: "יש לשים סוף לנשק הגרעיני בעולם"
חילופי דורות: הפרלמנט בקובה בחר את סגן הנשיא כיורשו של קסטרו

פינוי בעלי מוגבלויות ממוסד בברוקברג, גרמניה, 1941. ויקיפדיה, אתר רשמי
ילדים נשלחו למותם. פינוי מוסד של בעלי מוגבלויות בגרמניה/אתר רשמי, ויקיפדיה

הילדים שהפנה אספרגר נשלחו למרפאת אם שפיגלגרנד בווינה, שם נרצחו 789 ילדים בסך הכול. רופא הילדים לא היה חבר במפלגה הנצאית ואף טען בנאום שנשא באוניברסיטת וינה ב-1980, זמן קצר לפני מותו בגיל 74, כי הוא היה מבוקש על ידי הגסטפו מאחר שסירב למסור להם ילדים.

תסמונת אספרגר זוהה על ידי אספרגר ב-1994, אך כונתה "פסיכופתיה אוטיסטית" עד 1981, אז הציגה את המינוח הפסיכיאטרית הבריטית לורנה ווינג. אלו הלוקים בה, מתקשים בין היתר לפתח קשרים חברתיים ולהבין את רגשותיהם של אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully