וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי דורות: הפרלמנט בקובה בחר את סגן הנשיא כיורשו של קסטרו

18.4.2018 / 22:06

מיגל דיאס-קאנל, מהנדס בהכשרתו, יקבל את המושכות מראול קסטרו, שיזוז הצדה אך ימשיך להיות בכיר במפלגה. על אף תמיכתו ברפורמות, הוא לא צפוי לשנות את המשטר שקפא על שמריו ורבים חוששים מהעתיד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט של קובה הציע היום (רביעי) את סגן הנשיא מיגל דיאס-קאנל כמועמד היחיד לרשת את הנשיא היוצא ראול קסטרו, בדרך להיותו המנהיג הראשון באי שאינו ממשפחת קסטרו מאז המהפכה ב-1959. קסטרו בן ה-86 פורש אחרי עשור בתפקיד, שאותו ירש מאחיו פידל, שמת ב-2016, והפרלמנט יצביע על חילופי הגברי מחר.

דיאס-קאנל, מהנדס בהכשרתו, נולד אחרי המהפכה הקומוניסטית. הוא נתפס כמי שתומך בליברליזציה מסוימת בחברה, אך גם כתומך מסור של המפלגה. הוא נחשב כהימור בטוח לרשת את משפחת קסטרו ואת יתר חברי ההנהגה הבוגרת, שעזרה לפידל להדיח את הרודן הפרו-אמריקני פלוחנסיו בטיסטה.

הנשיא המיועד בן ה-57 צפוי לפעול בזהירות בתחילת דרכו, תוך שהוא מבסס את התמיכה בקרב השמרנים במפלגה על אף הרצון של הדור הצעיר של קובה לשינויים מהירים. דיאס-קאנל לא צפוי לאתגר את השיטה החד-מפלגתית באי הקריבי.

לקריאה נוספת בנושא
שושלת קסטרו מפנה את הבמה, וקובה צוללת לעתיד לא ידוע
שלטון משפחת קסטרו מגיע לקצו, ובקובה מתחילים בבחירת היורש

נשיא קובה היוצא ראול קסטרו לצדו של סגנו ויורשו המיועד מיגל דיאס-קאנל, 18 באפריל 2018. רויטרס
העברת שרביט. קסטרו/רויטרס

על אף קידום הדור הצעיר, קסטרו וותיקי המהפכה ימשיכו להיות בעלי השפעה על קבלת ההחלטות כחברי המפלגה, לפחות עד הכינוס הבא שלה ב-2021. הפרלמנט יצביע על 30 חברים נוספים למועצת המדינה, והשבעת הנשיא והמועצה החדשים תתקיים מחר.

עם חליפה שחורה במקום מדים, קסטרו ישב לידו של דיאס-קאנל עם הקראת השמות בפני 604 הצירים שהתכנסו במרכז הוואנה. הנשיא היוצא הוביל להפשרה היסטורית ביחסים עם ארצות הברית ואף העביר רפורומות כלכליות באחת הכלכלות האחרונות בעולם שעדיין פועלות בדומה לשיטה הסובייטית.

עם זאת, כלכלת האי נותרה קטנה יותר משהייתה ב-1985, אז עוד זכתה לתמיכת ברית המועצות, בעלת בריתה המרכזית. רבים מתושבי המדינה אינם אופטימיים לגבי שיפור ברמת חייהם. הכלכלה סובלת מהמשבר בוונצואלה, מיחסים מתוחים עם ממשלו של דונלד טראמפ בארצות הברית, ועם מעט מאוד בעלות ברית באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ברמן במסעדה בהוואנה, קובה, צופה בכינוס של הפרלמנט לבחירת נשיא חדש, 18 באפריל 2018. רויטרס
עתיד לא ידוע. מסעדה בהוואנה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully