וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה השביעה נשיא חדש במקום ראול קסטרו: "אין מקום לקפיטליזם"

דיאס-קאנל, סגן הנשיא בחמש השנים האחרונות, קיבל רשמית את המושכות מהשליט היוצא, שימשיך להנהיג את המפלגה הקומוניסטית. בנאום השבעתו הבהיר הנשיא החדש כי לא צפויים שינויים דרמטיים: "המהפכה תמשיך במסלולה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מיגל דיאס-קאנל הושבע היום (חמישי) כנשיא קובה החדש, כשהוא מחליף את השליט היוצא ראול קסטרו, שהחליף את אחיו פידל בהנהגה ב-2006. זאת תהיה הפעם הראשונה מאז המהפכה ב-1959 שבראש המדינה הקומוניסטית לא עומד בן למשפחת קסטרו.

דיאס-קאנס שימש סגנו של קסטרו בחמש השנים האחרונות, שבמהלכן הפך ליד ימינו. על אף שהוא נולד אחרי המהפכה, הוא לא צפוי לערוך שינויים דרמטיים. "אין מקום בקובה עבור אלו שרוצים להשיב את הקפיטליזם", אמר במהלך נאום השבעתו בפרלמנט, ש-605 בחרו בו פה אחד. הוא היה המועמד היחיד.

קסטרו בן ה-86 צפוי להמשיך להיות בעל השפעה רבה, בתור מנהיג המפלגה הקומוניסטית. הוא יחזיק בתואר זה לפחות עד 2021, אז יתקיים הקונגרס הבא של המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
חילופי דורות: הפרלמנט בקובה בחר את סגן הנשיא כיורשו של קסטרו
שלטון משפחת קסטרו מגיע לקצו, ובקובה מתחילים בבחירת היורש
אחרי שהתבצר במשך יממה: נשיא ברזיל לשעבר הסגיר את עצמו למשטרה

נשיא קובה היוצא ראול קסטרו לצדו של מחליפו מיגל דיאס-קאנל בטקס ההשבעה, 19 באפריל 2018. רויטרס
הנשיא היוצא זכה לתשואות. קסטרו לצד דיאס-קאנל/רויטרס

בנאום השבעתו הכריז דיאס-קאנל כי הוא "יבטיח את המשך המהפכה הקובנית ברגע היסטורי זה" והבטיח לחברי הפרלמנט כי "המפלגה ממשיכה במסלולה". לדבריו, מדיניות החוץ של הוואנה לא תשתנה וכי כל "שינוי הכרחי" יוכרע על ידי העם. הוא הקדיש חלק גדול מנאומו לפיזור שבחים לקודמו בתפקיד. "קובה צריכה אותך", אמר לקסטרו. לאחר מכן, קמו צירי האסיפה הלאומית ומחאו כפיים למנהיג הוותיק.

כל שינוי שינסה לקדם דיאס-קאנל צפוי להיות הדרגתי, ובהתאם לרפורמות שהעביר קסטרו מאז קיבל לידיו את השלטון מפידל לפני 12 שנה. בפני הנשיא החדש עומדות שורה ארוכה של בעיות, בהן המשבר הכלכלי החריף של בעלת הברית ונצואלה ומדיניות תקיפה מצד ממשלו של דונלד טראמפ בארצות הברית.

טראמפ ביקר את ההבנות שהשיג קודמו בתפקיד ברק אובמה עם המשטר בקובה, ואף הטיל מחדש כמה סנקציות שהסיר הממשל הקודם. עם זאת, הוא לא ביטל את היחסים הדיפלומטיים והמסחריים בין היריבות מתקופת המלחמה הקרה.

בתוך כך, בכיר בבית הלבן מסר בתגובה להשבעתו של דיאנס-קאנל כי אזרחי קובה לא ישיגו חירות רבה יותר תחת יורשו של קסטרו. "נמשיך לעמוד בסולידריות עם העם הקובני הקורא לחירות ולשגשוג", אמר הבכיר בבית הלבן. "כחלק ממטרה זו, המדיניות המוצהרת שלנו לתמוך בעם הקובני ולא בשירותי הצבא, הביטחון והמודיעין של קובה לא צפויה להשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully