וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שחורים המתינו בסניף סטארבקס בארה"ב. ואז זה נגמר במעצר

18.4.2018 / 13:54

בסניף בפילדלפיה החליטו להזעיק את המשטרה אחרי שהשניים סירבו לעזוב את המקום בזמן שחיכו להיפגש עם אדם נוסף. תיעוד התקרית גרם לסערה, והרשת הודיעה כי תסגור 8,000 סניפים בחודש הבא כדי להעביר סדנאות חינוך

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ענקית הקפה סטארבקס הודיעה אתמול (שלישי) כי תסגור למשך יום אחד 8,000 סניפים ברחבי ארצות הברית כדי להעביר את עובדיה השתלמות בנושא "חינוך לגבי הטיה גזעית". ב-29 במאי יעסקו 175,000 מעובדי החברה בלימוד על התנהלות מול לקוחות, לאחר מחאה ציבורית נרחבת שפרצה השבוע באחד מסניפי הרשת בפילדלפיה.

האירע קרה ביום שבת האחרון, אז נעצרו בסניף סטארבקס שני גברים שחורים שישבו בסניף מבלי שהזמינו דבר. השניים אמרו כי הם ממתינים לפגישה עם אדם שלישי. אחרי שסירבו לעזוב, הגיעה למקום משטרה. על אף שבשלב הזה הגיע לסניף אדם אותו אדם, שישה שוטרים שהוזעקו למקום לא השתכנעו, אזקו את שני הגברים ועצרו אותם באשמת הסגת גבול.

הם שוחררו כעבור שמונה שעות אחרי שמשרד התובע הכללי הודיע כי "לא נמצאו ראיות לקיומה של עבירה".

עוד ידיעות מהעולם
רעיית נשיא ארה"ב לשעבר ברברה בוש הלכה לעולמה בגיל 92
לפני הפסגה: "שר החוץ המיועד של ארה"ב נפגש עם קים בצפון קוריאה"

מעצר של גבר שחור בסניף סטארבקס בפילדלפיה, ארה"ב, אחרי שסירב לעזוב את המקום, אפריל 2018. יוטיוב, מערכת וואלה! NEWS
שוחררו לא כל אישום נגד. אחד מהעצורים בתקרית/מערכת וואלה! NEWS, יוטיוב

סרטון המתעד את המקרה זכה בתשע מיליון צפיות בתוך זמן קצר, ועורר מחאה בסניף המקומי, כאשר עשרות בני אדם נכנסו אל הסניף כשהם נושאים שלטים וקוראים סיסמאות כמו "שנאה כלפי שחורים בכל מקום". שלט אחר תהה "האם המנהלת פוטרה או לא?", וזאת לאחר שהרשת הודיעה כי המנהלת "לא תעבוד יותר בסניף", אך לא נמסר אם משמעות הדבר היא כי היא גם לא תעבוד יותר ברשת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
צעדה ממרכז העיר סטארבקס, ארה"ב, במחאה על מעצר שני גברים שחורים 16 באפריל 2018. רויטרס
מיליונים צפו בסרטון. צעדת מחאה נגד התקרית/רויטרס

בעקבות התקרית, הגיע מנכ"ל החברה, קווין ג'ונסון, לפילדלפיה, שוחח עם נציגים בקהילה ושאל כיצד תוכל החברה להתנהל טוב יותר בעתיד. "סגירת החנויות שלנו לצורך הכשרה בנוגע להטיה גזעית הוא רק צעד אחד במסע הדורש מחויבות בכל רמה בתאגיד, ושותפות עם נציגי קהילה", אמר ג'ונסון. המנכ"ל גם נפגש אתמול עם שני הגברים והתנצל בפניהם באופן אישי. בריאיון לרשתות הטלויזיה הודה כי התנהלות הרשת במקרה הייתה שגויה.

מפקד המשטרה, ריצ'ארד רוס, הגן על התנהלות המשטרה במקרה, ואמר כי "השוטרים לא עשו שום דבר שגוי". לדבריו, "הם עשו בדיוק מה שהם היו אמורים". הוא הסביר כי המנהלת ביקשה מהם לעזוב אחרי שביקשו להשתמש בשירותים של החנות על אף שלא הזמינו דבר, וכי מדיניות החנות במקרה הזה היא לסרב לאפשר ללקוחות להשתמש בשירותים ולבקש מהם לעזוב. משסירבו לעשות זאת, היא הזמינה את המשטרה. "אני בעצמי אפרו-אמריקני. אנחנו מחוייבים להתנהלות מקצועית ולא נאפשר הטיה שכזו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully