וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני ביום הצבא: כלי הנשק של המערב לא מפחידים את איראן

18.4.2018 / 9:56

במהלך מצעד צבאי בטהראן, שבו הוצגו מערכות טילים וכלי נשק חדשים, אמר הנשיא כי לארצו יש זכות לפתוח נשק לצורכי הגנה. "אנחנו לא מהווים איום צבאי על שכנותינו", הדגיש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי המערב "אינו יכול להפחיד את איראן", אך הוסיף כי טהראן לא מהווה איום צבאי על שכנותיה. במצעד בטהראן לרגל יום הצבא, שבו הוצגו מגוון מערכות טילים וכלי נשק אחרים, הדגיש רוחאני את זכותה של הרפובליקה האסלאמית "לפתח כלי נשק לצורך הגנתה".

המצעד התקיים ברקע המתיחות בסוריה בין בעלי בריתו של בשאר אסד לבין מתנגדיו באזור ובמערב, אחרי תקיפת ארצות הברית, צרפת ובריטניה, וכן בזמן שאיראן וישראל מחליפות איומים הדדיים בעקבות תקיפת בסיס T4. בתקיפה נהרגו שבעה מאנשי משמרות המהפכה, בהם קצין בדרגת קולונל שהיה בכיר במערך המל"טים של איראן, ובישראל ערוכים לנקמה אפשרית.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: היעד שהופצץ בבסיס האיראני בסוריה - מערכות נ"מ מתקדמות
התפארות ודריכות: המאבק הישראלי באיראן לא מסתכם בטילים ומל"טים

נשיא איראן, חסן רוחאני, משתתף במצעד יום הצבא הלאומי בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. רויטרס
שולח מסר למדינות השכנות. רוחאני, היום/רויטרס

לדברי רוחאני, שמעליו טסו מטוסי קרב ומפציצים, מדיניותה של איראן באזור מבוססת על "שכנות טובה". הוא הוסיף כי "ההיסטוריה מוכיחה שאיראן מעולם לא פלשה למדינות, אלא עזרה למדינות ולממשלות לצמוח לאורך המאות האחרונות".

הוא הזהיר את מדינות המערב מפני הזרמת כלי נשק לאזור, בזמן שהן "בוזזות" את משאבי המדינות. "כלי הנשק שלכם לא יוכלו להביא עצמאות למדינת באזור או להפחיד אומות גדולות כמו איראן", אמר רוחאני, כשלצדו בכירי הצבא ומשמרות המהפכה. נשיא איראן אמר עוד: "דיאלוג פוליטי וגישה לא אלימה הן הדרכים היחידות לפתרון בעיות האזור והעולם".

מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
המצעד הצבאי בטהראן/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully