וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דבריו במצעד החיים: תביעה נגד ריבלין בפולין על הפרת חוק השואה

17.4.2018 / 17:41

ארגון לאומני פנה לתביעה במדינה כדי שתחקור אם נשיא המדינה עבר על החוק האוסר להאשים את המדינה באחריות לפשעי הנאצים. את הדברים אמר במהלך פגישתו עם הנשיא דודה

צילום: לע"מ ואור רביד, עריכה: שניר דבוש

ארגון לאומני בפולין ביקש היום (שלישי) מהתביעה במדינה לחקור אם נשיא המדינה ראובן ריבלין הפר את חוק השואה במהלך נאומו במצעד החיים בשבוע שעבר. מלכשתו של נשיא המדינה טרם נמסרה תגובה.

לפי ארגון "התנועה הלאומית", ייתכן שריבלין הפר את החקיקה האוסרת להטיל אחריות על פולין בשל פשעי הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה. סגן נשיא הארגון, כריסטוף בוסק, אמר כי הבקשה הוגשה היום באופן רשמי.

לדבריו, התביעה קשורה לדברים שאמר ריבלין לעמיתו אנדז'יי דודה, ולפיהם פולין אפשרה לגרמניה הנאצית לבצע את פשעיה בשואה. הוא הודה כי הוא בוחן את החוק, שטרם נאכף מאז נכנס לתוקף בתום עימות דיפלומטי בין ורשה לירושלים.

לקריאה נוספת בנושא
ריבלין במצעד החיים: "אירופה מנסה לשכוח, להשכיח, להכחיש"
"הפוגרום שאחרי המלחמה": גל רציחות היהודים ששטף את פולין אחרי השואה

מצעד החיים 2018 בפולין, נשיא פולין, דודה, ונשיא המדינה ריבלין. תומר רייכמן, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין ודודה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תומר רייכמן

בנאומו באושוויץ, אמר ריבלין: "פולין הפכה בספטמבר 1939 לשדה המוות, הרצח והחורבן הגדול באירופה. היא הייתה שטח תחת כיבוש נאצי, והפולנים היו עם רמוס שחי בפחד, והייתה גם מחתרת פולנית, וממשלה פולנית גולה. העם הפולני הקים מקרבו אלפי חסידי וחסידות אומות עולם. אנשים ונשים שסיכנו את עצמם ואת יקיריהם למען הזולת, וגם אותם, אנחנו זוכרים, ולנצח נזכור ונוקיר, כל איש ואישה".

אולם, בדבריו הזכיר ריבלין את אלו מקרב אזרחי פולין שלקחו חלק ברדיפת היהודים בארצם. "אי אפשר להתכחש לאמת. מכונת המוות הנאצית לא הייתה מצליחה לממש את חזון הבלהות שלה, אם לא היו מסייעים לה", הוסיף. "אם היא לא הייתה פוגשת קרקע מדושנת בשנאת יהודים להכות בה שורש. נכון. לא הפולנים ציוו על הקמת המחנות, אבל בני עמנו לא נרצחו רק במחנות. בני עמנו נבגדו על ידי העמים בתוכם חיו, בצרפת, בהולנד, ובבלגיה, הם נרצחו על ידי אוקראינים, ליטאים וכן - גם על ידי פולנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully