וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדביקו במחלות וגדעו איברים: אנשי היחידה החשאית בצבא יפן נחשפים

הארכיון הלאומי חשף את שמותיהם של אלפים מחברי "יחידת 731", שהייתה אחראית במלחמת העולם השנייה לניסויים באסירים סינים וקוריאנים, שכללו ניתוחים ללא הרדמה. אנשי היחידה זכו לחסינות לאחר המלחמה תמורת העברת מידע לארה"ב

יפן חשפה את שמותיהם של אלפי חברי "יחידת 731", שהייתה אחראית על ניסויים קטלניים באזרחים סינים בשנות ה-30 וה-40 כחלק מניסיונה לפתח כלי נשק כימיים וביולוגיים. לפי הגרדיאן הבריטי, הארכיון הלאומי פרסם את שמותיהם של 3,607 איש בעקבות בקשתו של קטוסו נישיאמה, פרופסור באוניברסיטה הרפואית של שיגה. הצעד עשוי להצית מחדש את הדיון הציבורי על הזוועות שביצעו הכוחות היפניים בסין הכבושה, לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה.

"זאת הפעם הראשונה שמסמך רשמי המראה את שמותיהם של כמעט כל החברים נחשף לעיני הציבור", צוטט הפרופסור בעיתון "מאיניצ'י שימבון". לדבריו, "הרשימה היא עדות חשובה המבססת את עדותם של אלו שהיה מעורבים. התגלית היא צעד חשוב בדרך לגילוי עובדות נוספות".

המסמך, שנכתב ב-1 בינואר 1945, מתעד את חברי "המחלקה למניעת מחלות ולטיהור מים" בצבא בקוואנטונג, שהיה שמה הרשמי של היחידה. הוא כולל את השמות, הדרגות ופרטי הקשר של יותר מאלף רופאים צבאיים, וכן של עשרות רופאים, מנתחים, אחיות ומהנדסים.

יפן הכירה בצורה מסויגת בקיומה של היחידה רק בסוף שנות ה-90, אך סירבה לדון בפעילות שלה. במקום זאת, מעלליה של היחידה התבססו על עדויות מחבריה בעבר, מצלמים ומעדויות דוקומנטריות.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי ש"רוסיה חיבלה באתר" התקיפה הכימית: הפקחים נכנסו לדומא
מקרון מזהיר: המחלוקות הפוליטיות באירופה - כמו מלחמת אזרחים

חברי יחידת 731 של צבא יפן בסין, 1940. Wang Haofei, אתר רשמי
רבים מהם המשיכו לקריירות מצליחות. אנשי היחידה בסין, 1940/אתר רשמי, Wang Haofei

ב-2006, טויו אישי, אחות לשעבר, גילתה כי היא עזרה לקבור את שרידיהם של קורבנות התכנית הביולוגית של יפן באתר בטוקיו, לקראת כניסת כוחות צבא ארצות הברית לבירה, עם סיום מלחמת העולם השנייה. היא אמרה כי הצבא הורה לה ולעמיתותיה לקבור גופות, עצמות ואיברים רבים לאחר כניעת האימפריה הקיסרית באוגוסט 1945.

לפי עדויות אחרות, ניסויים דומים בוצעו בחלקים אחרים של אסיה. ב-2006, אקירה מקינו, רופא לשעבר, אמר כי הוא הורה לערוך ניסויים בנידונים למוות בזמן שהוצב באי מינדנאו שבפיליפינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אתר חפירות בבית ספר רפואי לשעבר בטוקיו, יפן, הקשור ליחידה 731, פברואר 2011. AP
חפירות באתר בטוקיו שבו נקברו קורבנות היחידה/AP

היחידה הוקמה באמצע שנות ה-30 בחרבין, שבצפון-מזרח סין. היא ערכה ניסויים בכ-3,000 אסירים, רובם סינים וקוריאנים. לפי העדויות, גברים ונשים, נותחו ללא הרדמה אחרי שהודבקו במכוון במחלות כמו טיפוס וכולרה. לחלקם נגדעו הגפיים או איבריים פנימיים.

עם התבוסה המתקרבת בשדה הקרב, הגנרל שירו אישי, מפקד היחידה, הורה לחבריה להשמיד את הראיות ולהרוס את מטה היחידה. עם סיום המלחמה, הרשויות האמריקניות העניקו חסינות לחברי היחידה בתמורה לגישה למחקריהם. חלק מאנשי היחידה אף רשמו קריירות מצליחות בתחום הרפואה, האקדמיה והעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully