וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6,000 שוטרים אחרי אסיר נמלט: המצוד המביך ביפן

האי השליו מוקאישימה נתון למבצע נרחב של המשטרה אחרי צעיר שנמלט ממתקן כליאה פתוח לפני יותר משבוע, ובינתיים הספיק לבצע מעשי שוד רבים. שר המשפטים התנצל בפני התושבים, והמשטרה מתקשה לאתר אותו בשל תוואי השטח ההררי

שוטרים בטוקיו, יפן, 2017. AP
זקוקים לאישור כדי לבצע סריקות בבתים. שוטרים בטוקיו/AP

שר המשפטים של יפן התנצל היום (שלישי) בפני הציבור על בריחתו של עציר מכלא פתוח לפני יותר משבוע, אחרי שמספר השוטרים המנהלים אחריו מצוד הוא יותר מ-6,000. לפי הרשויות, אלפי השוטרים סורקים אחרי טצומה היראו בן ה-27, שמרצה מאסר בשל שורת מעשי שוד, ורשתות הטלוויזיה במדינה מסקרות מסביב לשעון את האירוע.

היראו הצליח לחמוק ב-8 באפריל ממתקן שבו האסירים מסתובבים בחופשיות. המשטרה זיהתה את טביעות האצבע שלו ושורת מעשי שוד דווחו מאז בריחתו, אך הוא טרם נתפס. בין הפריטים שנגנבו היו גרביים, טלפון סלולרי, ארנק, זוג סנדלים ומפתחות רכב. לפי בעלי הרכב, הוא מצא פתק ובו נכתב: "אני שואל את הרכב שלך, אבל לעולם לא אגרום לו נזק".

עוד ידיעות מהעולם
מקרון מזהיר: המחלוקות הפוליטיות באירופה - כמו מלחמת אזרחים
העיר הראשונה בהולנד: האג אוסרת על עישון קנאביס

מתקן כליאה סמוך לעיר הירושימה, יפן. AP
שיעור הפשיעה ביפן הוא מהנמוכים בעולם. מתקן כליאה סמוך להירושימה/AP

בעקבות המרדף הממושך, שר המשפטים יוקו קווקמי חש צורך להתנצל. "שמעתי שהתקרית גרמה לחרדה בקרב התושבים, במיוחד מאחר שמבוגרים רבים חיים לבדם. אני מצטער מעומק הלב". הוא הוסיף כי 96 קצינים הוקצו להגנה על בתי ספר באי מוקאישימה, שבדרום-מערב יפן, שם ככל הנראה מסתתר האסיר הנמלט.

לפי העיתון המקומי "מייניצ'י שימבון", הסריקות מואטות לנוכח העובדה כי באי יש כאלף בתים ריקים, אך המשטרה זקוקה לאישור בעליהם כדי לערוך בהם חיפושים. עוד דווח כי תוואי השטח ההררי באי מקשה על השוטרים לאתר את העבריין דרך האוויר.

גודלו של האי הוא כ-22 קמ"ר וחיים בו כ-22 אלף תושבים. "פחד ואימה באי השלו", דיווחה רשת פוג'י, שהציגה פאנל של פרשנים בנושא. 21 אסירים נמלטו מהמתקן, שנפתח ב-1961. יפן נהנית מאחד משיעורי הפשע הנמוכים ביותר בעולם המפותח, אך סובלת משיעור גבוה יחסית של עבריינים שחוזרים לפשע.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully