וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הראשונה בהולנד: האג אוסרת על עישון קנאביס

כחלק משינוי המגמה במדינה, העיר הכריזה כי לא תאפשר עוד לעשן סמים במקומות מרכזיים ותטיל קנסות על מי שיפר זאת. לטענת העירייה, תושבים ותיירים רבים התלוננו על הריח והרעש העולים מהקופי שופס

בית הדין הפלילי הבינלאומי, האג, הולנד. AP
האג/AP

האג הפכה לעיר הראשונה בהולנד שאוסרת על עישון קנאביס במרכז העיר, בתחנה המרכזית ובמתחמי קניות מרכזיים. זאת כחלק מהמגמה לצמצמם את "מדיניות הסובלנות" במדינה כלפי עישון סמים קלים. הרשויות יחלקו עלונים בקופי שופס ובמקלטים למחוסרי בית כדי להזהיר מפני קנסות שיוטלו על מי שיפר את התקנות. עלוני מידע באנגלית יופצו במלונות בעיר.

הסם נמכר בחופשיות ב-573 בתי קפה ב-103 מתוך 380 הרשויות המוניציפליות בהולנד, כולל בהאג. עם זאת, בעקבות מודעות גוברת בשנים האחרונות לכך שכיום קיימים סוגים שונים וחזקים של קאנאביס, בהשוואה למה שהיה בשנות ה-70, אז יושמה אותה מדיניות, לצד החשש שהעישון מעודד התנהגות אנטי-חברתית, הובילה לשינוי בגישה.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: טראמפ מנסה להקים כוח ערבי צבאי שיחליף את ארה"ב בסוריה
ארמניה: אלפים הפגינו בבירה נגד מינוי הנשיא לשעבר לראש הממשלה

דובר מטעם עיריית האג אמר כי "תלונות רבות" מצד תושבים ותיירים על הריח החזק ועל הרעש שגורמים המשתמשים הוביל לאיסור. הוא הוסיף כי העירייה והמשטרה קבעו כי יש ראיות לכך שלעישון הסמים יש השפעה שלילית על חיי התושבים והתיירים באזורים שבהם ייאכף האיסור. קנסות בגבהים שונים יחולקו אחרי תקופת הסתגלות בת שבועיים.

ההתפתחות בהאג היא הצעד האחרון בניסיון להדק את חוקי השימוש ומכירת הקאנאביס בהולנד. הממשלות האחרונות אסרו על קופי שופס באזורי הגבול לשרת תיירים, ובחודש שעבר הכריזה הממשלה על תכנית בעשר רשויות מקומיות, שלפיה גם ייצור הקנאביס יהיה בפיקוח ולא רק מכירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully