וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמניה: אלפים הפגינו בבירה נגד מינוי הנשיא לשעבר לראש הממשלה

17.4.2018 / 11:30

המחאה נגד המהלך של סרז' סרקזיאן להישאר השליט הפכה אלימה, והמשטרה הורתה לפעילי האופוזיציה להתפנות ממרכז הבירה. במסגרת שינויים בחוקה, הנשיא היוצא יוכל להמשיך להיות האיש החזק במדינה שבדרום הקווקז

מפגינים בבירת ארמניה, ירבאן, 16 באפריל 2018. רויטרס
כמה מפגינים ושוטרים נפצעו. ההפגנה בירבאן, אתמול/רויטרס

כ-6,000 מפגינים מחו אתמול (שני) בבירת ארמניה נגד מינויו של הנשיא לשעבר סרז' סרקזיאן לראש הממשלה, במהלך שאותו רואה האופוזיציה כהשתלטות על השלטון. כמה מפגינים ושוטרים נפצעו במהלך עימותים עם המשטרה.

בשבועות האחרונים ערכו מאות פעילי אופוזיציה עצרות מחאה על המהלך של הנשיא לשעבר, שמגיע בעקבות שינוי חוקתי שאושר ב-2015 והעביר את סמכויות השלטון מהנשיא לראש הממשלה. מספר המפגינים גדל בימים האחרונים לכמה אלפים, והם חסמו את מרכז ירבאן, בירתה של הרפובליקה הסובייטית לשעבר.

המשטרה איימה על המפגינים כי היא תשתמש בגז מדמיע ובאמצעים אחרים על מנת לפזר אותם, אם לא יעזבו את כיכר בית האופרה ויפסיקו את חסימת מרכז העיר.

עוד ידיעות מהעולם
הלקוח המסתורי של פרקליט טראמפ - "פרשן הבית" של הנשיא
דיווח בארה"ב: "טראמפ בלם הטלת סנקציות נוספות על רוסיה"

נשיא ארמניה סרז' סרקזיאן עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, אפריל 2018. רויטרס
שולט במדינה מאז 2008. סרקזיאן והאפיפיור/רויטרס

מפלגת השלטון הרפובליקאית בחרה ביום שבת בסרקזיאן, שכיהן כנשיא במשך עשור מאז 2008, כמועמדה לראש הממשלה. ארמן סרקיסיאן, ראש ממשלה ושגריר בבריטניה לשעבר, הושבע כנשיא בשבוע שעבר אחרי שנבחר על ידי הפרלמנט בהצבעה שסימלה את שינוי המשטר, מנשיאותי לפרלמנטרי.

תחת השינויים בחוקה, מוסד הנשיאות יחזיק עתה בעיקר בסמכויות טקסיות. הפרלמנט, שרובו נמצא בידי מפלגת השלטון, אמור להכריע היום אם למנות את סרקזיאן לראש הממשלה. הוא זוכה לתמיכת מפלגה נוספת בקואליציה, מה שמבטיח לו רוב קל. בנוסף לכך, שום מועמד נוסף לא מתחרה מולו.

באופוזיציה האשימו אותו בכך ששינה את מערכת השלטון כדי להבטיח את המשך שלטונו. הנשיא לשעבר הכחיש כי הוא מתכוון לשמש ראש הממשלה עד החודש שעבר, אז אמר כי מינויו יאפשר לו לחלוק את ניסיונו כנשיא.

ארמניה, מדינה בת שלושה מיליון תושבים בדרום הקווקז, הכריזה עצמאות מברית המועצות ב-1991, אך עדיין נשענת על סיוע כלכלי והשקעות מרוסיה. אזרחים רבים מאשימים את הממשלה בשחיתות ובניהול כושל של הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully