וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תמיכתו ב-BDS: נאסרה כניסתו לישראל של ראש עירייה מצרפת

16.4.2018 / 19:07

פטריס לקלרק מהעיר ז'נבילייה ביקש להיכנס לישראל בשנה שעברה כראש משלחת לביקור האסיר הביטחוני מרוואן ברגותי. כניסתו נאסרה בהוראת השר דרעי, שבשבוע שעבר לא הצליח למנוע את הגעתו של ראש עיריית דבלין לרמאללה

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנה של פעילי BDS בלונדון/צילום מסך, טוויטר

שר הפנים, אריה דרעי, הורה היום (שני) לאסור את כניסתו לישראל של פטריס לקלרק, ראש עיריית ז'נבילייה שבצרפת. זאת, בעקבות המלצתו של השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן. לקלרק הגיע עם רעייתו למעבר הגבול מירדן המלך חוסיין (אלנבי) בטענה כי הם מגיעים לבקר בישראל.

בדיקה לעומק של בקרי הגבול של רשות האוכלוסין העלתה כי בחודש נובמבר עמד לקלרק בראש משלחת של ראשי ערים שביקשה להגיע לישראל, בין היתר לצורך ביקורו של האסיר הביטחוני מרוואן ברגותי. הגעת חלק מחברי המשלחת נמנעה מבעוד מועד לאחר שהשר דרעי הודיע כי יסרב כניסתם. לקלרק ידע כי כניסתו מנועה אולם בחר שלא להסדיר כניסתו בטרם הגעתו. לקלרק שינה גרסאות בנוגע לסיבת הגעתו לישראל, ולאור עובדה כי מדובר בתומך BDS, בהתאם למידע שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, הוחלט לסרב כניסתו לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
מינוי מקורבים, סידורי ג'ובים ובזבוז כספים: כרוניקת שערוריות בקק"ל
שניצל לפני קוסקוס, חווה אלברשטיין לפני שרית חדד: סקר החיילים הגדול
משפטו של כומר אמריקני מחריף את המשבר בין טורקיה לארה"ב

חייל ליד מעבר אלנבי, מרץ 2014. AP
מעבר אלנבי/AP

השר דרעי אמר כי "לא נאפשר למי שפועל נגד ישראל להיכנס לישראל כדי לפעול ולהסית נגד המדינה. זו הסמכות שניתנה לי בחוק ואעשה בה שימוש כל עוד אדרש לכך וכל עוד יעלה הצורך למנוע כניסת אנשים שיפעלו כדי להסית נגד ישראל ולקרוא להחרימה". השר ארדן הוסיף כי "מי שפועל להחרים את מדינת ישראל לא ייכנס לכאן - קל וחומר כאשר מדובר במי שנושא בתפקיד רשמי. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול ניסיונות להחרימה ולפגוע בה".

בשבוע שעבר הודיע דרעי כי החליט למנוע את כניסתו לישראל של ראש עיריית דאבלין, הלורד מישאל מקדונקה, בגלל פעילותו לקידום חרמות על ישראל, אך מקדונקה, מסתבר, חמק לרשות ההגירה בין הידיים. שעה קלה אחרי שדרעי פרסם את דבר ההחלטה, מקדונקה, שהוזמן כאורח הרשות הפלסטינית לכנס ברמאללה, צייץ בטוויטר שהוא "מאשר שהוא ברמאללה ומתכונן לכנס מחר". במשרד הפנים הסבירו שהייתה התראה לעכב את ראש עיריית דבלין, אך היה שיבוש בשם שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים ולכן התראת העיכוב והסירוב לא פעלה כשהוא נכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully