וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדיון על מבקשי המקלט בכנסת: "את רוצה להגיד לי משהו?"

16.4.2018 / 18:20

ועדת הפנים התכנסה כדי לדון בנושא הטעון, ולאחר שנציגי דרום תל אביב שנכחו בדיון העירו הערות פוגעניות כלפי חלק מהח"כים, התפרץ ח"כ מיקי רוזנטל לעבר אחת הנציגות. נציג המשטרה בדיון אמר כי חלה עלייה במקרי האלימות שבהם מעורבים זרים

צילום: ענת ברמן , עריכה: תום זואילי

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום (שני) דיון שעסק ב"מעקב אחר יישום מדיניות הממשלה בעניין המסתננים וסגירת מתקן חולות". במהלך הדיון קם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ממקומו והתפרץ בתנועה מאיימת לעבר איילה סינואני, ממובילת המאבק למען הגירוש וצעק "את רוצה להגיד לי משהו? אני עובד אצלך?".

המקרה התרחש בשיאו של הדיון שהתנהל בוועדה בראשות ח"כ יואב קיש מהליכוד. זמן קצר אחר תחילתו הוא הפך לטעון וסוער מצד תושבי דרום תל אביב וחברי הכנסת שהשתתפו בו. התושבים שנכחו בו העירו הערות פוגעניות כלפי חלק מחברי הכנסת באופוזיציה, ובמהלך דבריה של קורין גלילי, שאמה נרצחה על ידי מבקש מקלט מסודאן, התפרץ רוזנטל לדבריה. בתגובה סינואני כינתה אותו "חצוף", והוא קם ממקומו ופנה אליה בתנועה מאיימת: "את רוצה להגיד לי משהו?".

עוד בוואלה! NEWS:
שניצל לפני קוסקוס, חווה אלברשטיין לפני שרית חדד: סקר החיילים הגדול
מינוי מקורבים, סידורי ג'ובים ובזבוז כספים: כרוניקת שערוריות בקק"ל
יתמודד על ראשות עיריית י-ם? ח"כ אמסלם העביר כתובת מגוריו לבירה

מיקי רוזנטל התפרץ על תושבת דרום תל אביב במהלך דיון כנסת. אתר רשמי
ח"כ רוזנטל צועק על סינואני במהלך הדיון, היום/אתר רשמי

סינואני טענה בתום הדיון כי רוזנטל "אמר לקורין גלילי 'מי את בכלל, מה את בכלל, מה את עושה?' ואני אמרתי לו בתגובה 'אתה חצוף, איך אתה מדבר ככה לאישה שאמה נרצחה?". לטענתה, "שבריר שניה אחרי הוא היה מול הפרצוף שלי לתקוף אותי. נבהלתי. קיבלתי הלם לרגע ואז באו ולקחו אותו ממני".

ח"כ רוזנטל מסר בתגובה: "לאורך כל הדיון הקניטו כמה משתתפים פרובוקטיבים את חברי הכנסת וח"כ קארין אלהרר בפרט והטיחו לעברם הערות מתריסות ומסיתות. לאחת מהם, שהייתה חצופה במיוחד, ביקשתי להעיר באופן אישי ודרשתי ממנה לשמור על כבוד הכנסת וחבריה".

מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב הצהירו בתגובה כי יגישו תלונה ליו"ר הכנסת על "התנהגותו האלימה" של רוזנטל. במטה ציינו כי "לא ייתכן שחבר כנסת מכהן ובכלל - כל אדם - יתנהל בצורה מחפירה שכזו, ועוד במהלך דיון בוועדת הפנים בכנסת. האם ח"כ רוזנטל לא מסוגל לשמוע את האמת מפיה של מי שאמה נרצחה על ידי מסתנן - עד כדי השתלחות בה ובנציגות מהקהל?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נציג המשטרה: "יש כרסום בהרתעה"

באותו דיון טען סגן ניצב צחי שרעבי, מפקד תחנת המשטרה שרת בדרום תל אביב כי בתקופה האחרונה, ברקע ביטול תוכנית הגירוש של מבקשי המקלט ושחרורם מכלא סהרונים ומתקן חולות, חלה עלייה במקרי האלימות שבהם מעורבים זרים. "בארבעת החודשים האחרונים, מאז סגירת חולות והוצאת הזרים מסהרונים, כמעט כולם חזרו לדרום תל אביב", אמר.

הוא תיאר כי "בגלל העמימות יש כרסום בהרתעה. הם מבינים שאין לאן להרחיק אותם, שאין סנקציות. התרבו מאוד מקרי דקירות עם בקבוקים. יש רצון לצבור ממון ברחוב ויש עליה משמעותית במקרי השוד. הקורבנות העיקריים הן פיליפיניות שרובן לא מתלוננות. אם רוצים הרתעה או משילות, חייבים להגמיש את הסנקציות. בפן הפלילי הרבה פעמים אין יכולת להגיע לראיות ולכתב אישום, ואז הם משתחררים".

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"טוב עשו שלא הלכו למתווה מסוכן". קיש/ניב אהרונסון

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר כי הוא "חושש מאזלת היד של הממשלה, שהובילה מהלך נכון של גירוש המסתננים, אבל המהלך הזה נכשל". לדבריו, "טוב עשו שלא הלכו למתווה מסוכן שהיה משאיר פה אמירה כאילו יש פה פליטים. היינו רוצים להחזירם לארצות מוצאם. יש בעיה עם סודאן ואריתריאה שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. הלחץ הכלכלי שאפשר להפעיל באמצעות חוק הפיקדון הוא כלי שיכול לסייע. נעשה את המקסימום להוציא את המסתננים מפה".

לעומתו, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה "מה עשתה הממשלה הזאת במשך עשר שנים למען שכונות דרום תל אביב? האם הקימה שם מעונות יום? האם שיקמה את בתי הספר? האם עשתה שיקום שכונות? נושא הפליטים מהווה עבור הממשלה הנוכחית גורם להתססה, לשיסוע והוספת שנאה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully