וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חריגה בסין הובילה לניצחון הקהילה הגאה על הצנזורה

המקבילה המקומית של טוויטר החלה למחוק פוסטים הקשורים לקהילה, אך פעילים רבים הציפו את הרשת בזעם וזו נאלצה לחזור בה. "זו אפליה ומתקפה נגד מיעוטים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשת החברתית הסינית "וויבו" הודיעה היום (שני) כי היא מבטלת את האיסור השנוי במחלוקת על פרסום תכנים הקשורים לקהילה הגאלה, בעקבות מחאה חריגה במדינה הקומוניסטית. ביום שישי, הרשת, שנחשבת לגרסה הסינית והמצונזרת של טוויטר, מסרה כי פוסטים הנוגעים ביחסים חד-מיניים יוסרו ממנה, כחלק מ"קמפיין ניקוי".

היא הודיעה כי בשלושת החודשים הקרובים יוסרו תכנים הכוללים תמונות, סרטונים, טקסטים ואיורים שקשורים לפורנו, לאלימות וליחסים חד-מיניים. "כך נבטיח חברה וסביבה נקיות והרמוניות", הודיעה הרשת בהצהרתה, אחרי שכבר הסירה כ-50 אלף פוסטים.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי שסירבה לשתף פעולה: החלה חסימת הגישה לטלגרם ברוסיה
מקרון: שכנעתי את טראמפ להישאר בסוריה; הבית הלבן: אין שינוי בתכניות

פעילה לסבית ובנה ההומו במחאה על הצנזורה בסין. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו גאים להיות סינים". פו צ'ונמיי ובנה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בעקבות ההוראה, חברי הקהילה הגאה בסין החלו למחות נגדה ברשת כשהם משתמשים בין היתר בהאשטג #אניהומו. כמה מהגולשים בחנו את גבולות הצנזורה, כשהעלו תמונות ובהם הם נראו לצד בני זוג, חברים או קרובי משפחה מהקהילה הגאה. ביניהם הייתה הפעילה הבולטת פו צ'ונמיי, שפוסט נרגש שלה עם תמונות שלה ושל בנה ההומו התפשטו ברשת.

"אני ובני אוהבים את המדינה, אנחנו גאים להיות סינים!", היא כתבה. "אבל היום ראיתי את ההכרזה של 'וויבו', וזו אפליה ומתקפה נגד מיעוטים. זאת אלימות!".

סרטון אחר ששותף על ידי רבים צולם בתאריך לא ידוע, ובו נראו מתנדבים מהקהילה מזמינים עוברי אורח לחבק אותם ברחוב. הגולש שפרסם את הסרטון המקורי אמר שהוא הוסר, והוסיף: "לא יכולתי לעזור לעצמי פרט מלפרסם אותו שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אין שום דבר רע בלהיות הומו"

בתחילת היום, פוסטים רבים היו עדיין באוויר, עם התקשות הצנזורה לעמוד בפני זרם המחאה. לאחר מכן, הודיעה הרשת כי "קמפיין הניקוי" שלה לא יהיה תקף יותר לתכנים הקשורים לקהילה הגאה. "אנחנו מודים לכולם על דבריהם ועל המלצותיהם", נמסר.

הגולשים בירכו על ביטול האיסור. "אין שום דבר רע בלהיות הומו, אנחנו מקווים שהרשת לא תשתתף באפליה דומה בעתיד", כתב אחד מהם.

סין ביטלה את האיסור על יחסים חד-מיניים לפני כמעט שני עשורים וקהילת הלהט"ב צברה כוח ונוכחות. עם זאת, בחודשים האחרונים, גבר החשש כי גורמים שמרניים יפעלו לצמצם את מעמדה של הקהילה כחלק מקמפיין נרחב יותר של הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully