וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים להרחקת הזרים: השליח המיוחד לאוגנדה שב לישראל ללא הסכם

16.4.2018 / 11:36

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, המדינה הודיעה לבג"ץ כי השליח המיוחד לאוגנדה חזר לישראל, אולם טרם הושג הסדר להרחקת מבקשי המקלט למדינה שלישית. אתמול הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבלביט לשחרר את מבקשי המקלט ששהו בכלא סהרונים

עריכה: תום זואילי

המדינה הודיעה היום (שני) לבג"ץ כי השליח המיוחד שיצא לאוגנדה לפני כשבועיים במסגרת הדיונים על הסכם להרחקת שוהים בלתי חוקיים לשטחה מישראל שב אמש לארץ. עוד נמסר בעדכון, שניתן במסגרת העתירה לבג"ץ נגד מתווה הגירוש, כי טרם נחתם הסכם עם ממשלת אוגנדה.

השליח, ששמו אסור בפרסום בשל היותו בכיר בשב"כ לשעבר וששהה באוגנדה כ-11 ימים, היה אמור לחזור כבר ביום שישי אך הוא האריך את שהותו ונשאר שם גם במהלך סוף השבוע. אתמול בצהריים הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבג"ץ כי המגעים עם אוגנדה, המכונה "מדינה שלישית", עדיין נמשכים, אך לדברי גורמים מדיניים, חזרתו של השליח לארץ מאותתת על קשיים נוספים ומהותיים בגיבוש ההסכם מול אוגנדה.

משבר מבקשי המקלט | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"אין לנו לאן ללכת ואיפה לישון": מבקשי המקלט השתחררו מסהרונים
בגלל התמשכות המגעים מול אוגנדה: מבקשי המקלט הכלואים ישוחררו מסהרונים
בג"ץ: אם לא יושג הסכם גירוש השבוע - הכלואים בסהרונים ישוחררו

הפגנה נגד מבקשי המקלט, תל אביב. ראובן קסטרו
הפגנת מבקשי מקלט לפני כשבועיים/ראובן קסטרו

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב אתמול לפרסום בנוגע לאוגנדה אך אמרו כי ישראל מנהלת מגעים גם עם מדינות שלישיות נוספות ואף בוחנת גירוש לארצות מוצאם, בהתבסס על פסקי דין שניתנו על הסכנה הנשקפת לחוזרים לאריתריאה במדינות אחרות בעולם.

אותמול הורה מנדלבליט לשחרר את 205 הנתינים הזרים שהוחזקו בכלא סהרונים על בסיס מתווה הגירוש של הממשלה. ההחלטה מגיעה לאחר דיון שהתקיים בבג"ץ ביום רביעי האחרון ובו המדינה הציגה במעמד צד אחד את פרטי הסכם גירוש מבקשי המקלט לאוגנדה. לאחר ששמעו השופטים את הפרטים הסודיים על המגעים עם ממשלת אוגנדה באשר להרחקת מבקשי מקלט, ניתנה ארכה עד היום בשעה 12:00 בצהריים שבמסגרתה התבקשה המדינה לעדכן בדבר התקדמות מגעים. משלא נעשה כך, הורה מנדלבליט לשחרר את השוהים.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: השליח המיוחד לאוגנדה בדרכו חזרה לישראל

לכתבה המלאה
אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הורה על שחרורם של השוהים בכלא סהרונים. מנדלבליט/ראובן קסטרו

בתוך כך, 205 מבקשי מקלט שוחררו וקיבלו אשרת עם מגבלות בשבע ערים בהם לא יוכלו לעבוד: אשדוד, אילת, בני ברק, פתח תקווה, ירושלים, נתניה ותל אביב. לא ברור כיצד המדינה תאכוף הגבלות אלה, שכן בפעם הקודמת ששוחררו 58 נתינים, נצפו אותם עצורים עולים לאוטובוס ואומרים שהם בדרכם לתל אביב.

בהמשך לדיון ביום רביעי נמחקו העתירות שהגיש עו"ד אביגדור פלדמן נגד הגירוש ופעילת זכויות האדם סיגל אביבי, והצדדים מחכים לראות אם תגיע המדינה להסכם עם מדינה שלישית שניה ובהתאם לכך יחליטו על הגשת עתירה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully