וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת חיות: "הערובה לדמוקרטיה - שמירה על מערכת משפט עצמאית"

15.4.2018 / 16:20

נשיאת בית המשפט העליון התייחסה בנאום באוניברסיטת תל אביב לכוונת ראש הממשלה לקדם את פסיקת ההתגברות שתאפשר להעביר חוקים שפסל בית המשפט. "הערובה לדמוקרטיה היא מערכת המקיימת ביקורת שיפוטית המגנה על עקרונות היסוד החוקתיים", אמרה

צילום: "תנועת הפדרציה", עריכה: שניר דבוש

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה היום (ראשון) כי "חשוב להדגיש כשאנו מבקשים להתהדר, ובצדק, בהיותנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, עלינו לזכור כי אחת הערובות ההכרחיות לכך היא שמירה על מערכת בתי משפט עצמאית, מקצועית ובלתי תלויה המקיימת ביקורת שיפוטית המגנה על עקרונות היסוד החוקתיים של השיטה". חיות אמרה את הדברים בהרצאה השנתית לכבוד עצמאות ישראל במרכז למורשת היהדות על שם צימבליסטה באוניברסיטת תל אביב.

דבריה של חיות נאמרים לאור כוונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את פסיקת ההתגברות, שלפיה תוכל הכנסת לחוקק חוק שפסל בג"ץ. לדברי חיות, "אנו אנשי המשפט מחויבים למשימת השמירה על הדמוקרטיה עוד מראשית ימי המדינה. אך חשוב לזכור כי זהו תהליך ארוך ומורכב המצריך פעולה משולבת חינוכית, ציבורית, תרבותית וחברתית וכי על כל אחד ואחת מאיתנו לעדור היטב בערוגתו למען הטמעת ערכים אלה והפיכתם לחלק בלתי נפרד מן ההוויה החברתית שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל התמשכות המגעים מול אוגנדה: מבקשי המקלט הכלואים ישוחררו מסהרונים
נתניהו וכחלון סיכמו: "כל מהלך בנושא בג"ץ יקודם בהסכמת הסיעות"
בג"ץ נגד היועמ"ש: נוהל בדיקה לפני חקירה עלול להזיק לחקירות

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות נואמת בעצרת המרכזית- נעילת אירועי יום השואה, בהשתתפות: שר הביטחון, משה כחלון ואסתר חיות, יד מרדכי, 12 באפריל 2018. לירון מולדובן
"מחוייבים לשמירה על הדמוקרטיה". חיות/לירון מולדובן

בישיבה הממשלה היום השתתף היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהציג את עמדתו בנוגע להצעות השונות שהקואליציה מבקשת לקדם לחקיקה עוקפת בג"ץ באמצעות חקיקת פסקת התגברות וכן את עמדתו בנוגע להסכם הגירוש למדינה שלישית. לדברי מנדלבליט בתנאים מסוימים הוא יהיה מוכן לבחון עיגון של פסקת ההתגברות במסגרת תיקון לחוק יסוד החקיקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחרי הישיבה, בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה לאחריה, כי הדיון היה חשוב וכי יהיו דיוני המשך בעקבותיו בהמשך השבוע. "יש לנו רצון להביא לפתרונות מאוזנים ונכונים", הוסיף. "זה דיון שלא התקיים למעלה מעשור". לפי גורם בקואליציה, נתניהו "התקרר", ואמר כי המודל בו תמך בתחילה, המודל הבריטי, הינו "קיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully