וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נסיעת ראש העיר דבלין לרמאללה: שגרירת אירלנד זומנה לשיחה

12.4.2018 / 18:32

במשרד החוץ זועמים על השתתפות בכנס אנטי-ישראלי ועל ההחלטה של דבלין לאמץ את עקרונות ה-BDS, והבהירו כי ישראל מצפה לתגובה רשמית מאירלנד. מקדונקה ביקר ברמאללה על אף שהשר דרעי ניסה למנוע את כניסתו לארץ

ראש העיר דבלין הלורד מישאל מקדונקה ב-4 בנובמבר 2017. AP
הוזמן כאורח כבוד של כנס פלסטיני ברמאללה. מקדונקה/AP

שגרירת אירלנד אליסון קלי זומנה היום (חמישי) למשרד החוץ בעקבות השתתפותו של ראש עיריית דבלין, הלורד מיכאל מקדונקה, בכנס אנטי-ישראלי ברמאללה. זאת, בנוסף לשתי החלטות עוינות שהתקבלו השבוע במועצת העיר כלפי ישראל.

במהלך השיחה הביעה סמנכ"לית אירופה במשרד החוץ, רודיקה רדיאן גורדון, את "תדהמתה ואכזבתה העמוקה" מכך שמקדונקה בחר להשתתף באירוע אנטי-ישראלי מובהק. לדבריה, הדבר צורם במיוחד לאור עיתוי האירוע דווקא בשבוע שבו ישראל מציינת את יום השואה.

גורדון הבהירה כי ממשלת ישראל מצפה לתגובה אירית פומבית ורשמית בנוגע להתנהלותה של מועצת עיר הבירה של אירלנד בכלל ושל העומד בראשה של פרט, "המנהלים מסע של אפליה ושל שטנה נגד מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
מטוסי קרב חגו בשמי גוש דן וגרמו לבהלה; צה"ל: "הכנות ליום העצמאות"
טייל לבד - ונפל אל מותו: גופת מטייל נמצאה באזור ים המלח
שבת של ים וטיולים: מזג אוויר נאה לקראת סוף שבוע חמים ונעים

הפגנת תמיכה בפלסטינים, דבלין. טוויטר, צילום מסך
הפגנה פרו-פלסטינית בדבלין/צילום מסך, טוויטר

ביום שלישי הודיע שר הפנים אריה דרעי כי הוא החליט למנוע את כניסתו של מקדונקה לישראל בשל פעילותו לקידום חרמות על ישראל, אך מאוחר יותר צייץ מקדונקה בטוויטר כי הוא "מאשר שהוא ברמאללה ומתכונן לכנס מחר". במשרד הפנים הסבירו תחילה כי הסיבה לכך שהוא חמק מידי רשות ההגירה הייתה שיבוש בשם שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, אך אחר כך התברר כי מקדונקה נכנס לארץ לפני שדרעי חתם על הצו.

דרעי מינה את מנכ"ל משרדו, מדרכי כהן, לבצע בדיקה מקיפה של התקלה. לדבריו, הבדיקה מחייבת כדי "למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

בהודעתו הראשונה הסביר דרעי כי החלטתו מגיעה "על רקע פעילותו העכבית לקידום חרמות נגד מדינת ישראל- תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרם הראדיקליים בעולם". הוא הוסיף כי "ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה".

עוד באותו נושא

אחרי התקלה: דרעי מינה אחראי לבדיקת כניסת ראש עיריית דבלין לארץ

לכתבה המלאה
בניין משרד החוץ, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
משרד החוץ/אתר רשמי, ויקיפדיה

מקדונקה הוזמן כאורח הרשות הפלסטינית לכנס שהתקיים ברמאללה. כמה ימים לפני כן מועצת העיר דבלין קיבלה החלטה שמאמצת את עקרונות ה-BDS. מוקדם יותר החודש הוא שיתף בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לגירוש שגריר ישראל באירלנד. בנוסף לכך, בדצמבר האחרון הוא השתתף כדובר בהפגנת ארגון החרם IPSC: Ireland Palestine Solidarity Campaign מול שגרירות ארצות הברית באירלנד, זאת בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מדרכי, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו בערבית: "ערב יום השואה, ראש העיר דבלין מגיע לכנס בראמאללה בו מככב המופתי שנפגש עם היטלר. אולי הצפירה מחר בבוקר תזכיר לו, שחאג' אמין אל חוסייני נפגש עם רוצח המיליונים אדולף היטלר, ואז ינסה לחשוב מה להגיד לבני הקהילה היהודית בעיר לה הוא אחראי". הוא תהה האם מקדונקה "בחר את האירוע והעיתוי בכוונה או לא" והוסיף כי הוא "הפגין תמימות אומללה, או אולי זו אינה תמימות. עובדתית הוא מצא עת עצמו בכנס המפאר פושע מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully