וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקלה: דרעי מינה אחראי לבדיקת כניסת ראש עיריית דבלין לארץ

השר מינה את מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן לבדיקת כניסתו של מישאל מקדונקה למרות הצו האוסר על כך בשל פעילותו נגד ישראל. בתחילה נטען כי נפלה טעות באיות שמו, אך לפי גורמים המעורים בנושא, מקדונקה נכנס לארץ לפני שהצו נחתם

ראש עיריית דבלין מייקל מאק דונצ'ה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הוזמן לרמאללה כאורח של הרשות הפלסטינית. מקדונקה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

שר הפנים אריה דרעי מינה היום (רביעי) את מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן לבדוק את כניסתו לארץ של ראש עיריית דבלין, הלורד מישאל מקדונקה, למרות הצו שהוצא למניעת כניסתו עקב פעילותו נגד ישראל. תחילה במשרד הפנים נטען כי נפלה טעות באיות שמו של מקדונקה, אך לדברי גורמים המעורים בנושא, הוא ככל הנראה הצליח להיכנס לישראל לפני שדרעי חתם על הצו בשעה 20:00 אתמול.

"הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה", אמר דרעי. "בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולנוכח פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

עוד בנושא
דרעי הודיע כי מנע כניסה מראש עיריית דאבלין - שצייץ: אני ברמאללה

השר אריה דרעי, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"הוביל החלטה לגרש את השגריר שלנו באירלנד". דרעי/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

הטעות המביכה התרחשה אתמול, כששעה קלה אחרי שדרעי פרסם את דבר ההחלטה לאסור את כניסת מקדונקה לארץ, האחרון צייץ בטוויטר שהוא "מאשר שהוא ברמאללה ומתכונן לכנס מחר". הוא הוזמן למקום כאורח הרשות הפלסטינית. במשרד הפנים הסבירו שהייתה התראה לעכב את ראש עיריית דבלין, אך היה שיבוש בשם שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, ולכן התראת העיכוב והסירוב לא פעלה כשהוא נכנס.

במשרד לנושאים אסטרטגיים הבהירו כי המשרד העביר לרשות האוכלוסין, שממונה על מעברי הגבול, את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין, כפי שמופיע באתרו הרשמי.

דרעי החליט למנוע את כניסתו של מקדונקה לארץ "על רקע פעילותו העקבית לקידום חרמות כנגד מדינת ישראל - תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרם הרדיקאליים בעולם". בהודעה לתקשורת הוא מסר כי "ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully