וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד הניף את דגל סוריה בפרברי דמשק: "מתקפה מערבית תחריף את המצב"

12.4.2018 / 12:49

צבא סוריה השלים את כיבוש מזרח רוטה, אחרי כניעת המורדים בדומא שהותקפה בנשק כימי. המשטרה הצבאית הרוסית נפרסה באזור, ונשיא סוריה מזהיר מפני תגובה מערבית

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

צבא סוריה הניף את דגלו במעוז המורדים בפרברי דמשק, אחרי שהשתלט באופן סופי על העיירה דומא עם נסיגת המורדים - כך דיווחו היום (חמישי) סוכנויות ידיעות ברוסיה, אחרי ההישג המשמעותי של השליט בשאר אסד. האזור, המכונה מזרח רוטה, היה מאחז האופוזיציה הגדול ביותר באזור הבירה, אך המורדים נכנעו אחרי שורת מתקפות קטלניות של המשטר, המגובה ברוסיה.

ארגון ג'יש אל-אסלאם הסכים ביום ראשון לנטוש את דומא, שעות אחרי מתקפה קטלנית, שלפי האופוזיציה וארגוני סיוע מקומיים כללה נשק כימי. בעקבות זאת, ארצות הברית שוקלת תגובה צבאית, בעוד סוריה ורוסיה טוענות כי המהלך בוים על ידי המורדים.

לפי סוכנות הידיעות הרוסית רי"א, כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית נפרסו בדומא, כפי שנקבע בהסכם הנסיגה עם המורדים. כ-40 אלף איש, בהם אלפי לוחמים ובני משפחותיהם, עוזבים את הפרבר הגדול ביותר של דמשק אל אזורים שבשליטת האופוזיציה בצפון סוריה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: התקיפה בסוריה יכולה לקרות בקרוב - או לא בקרוב בכלל
ארה"ב על התקיפה בסוריה: "יש כמה אפשרויות, טרם התקבלה החלטה"

נשיא סוריה אסד ויועצו של המנהיג העליון של איראן, 12 באפריל 2018. AP
תמיכה מאיראן. אסד ויועצו של חמינאי, היום/AP

אסד התייחס היום למתקפה מערבית אפשרית, והזהיר כי זו "תחריף את חוסר היציבות באזור". הוא אמר זאת במהלך פגישה בארמונו בדמשק עם עלי אכבר ויליאתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן.

מקורבו של עלי חמינאי הגיע לסוריה ביום שלישי, ברקע האפשרות למתקפה האמריקנית ותקיפת הבסיס האווירי T4, שבו נהרגו שבעה אנשי משמרות המהפכה. רוסיה, סוריה ואיראן הטילו את האחריות על ישראל, ששומרת על שתיקה.

אתמול סייר ויליאתי בפרברי דמשק, והבטיח לעמוד לצדה של סוריה מול "כל תוקפנות זרה". במהלך ביקורו בעיירות החרבות, אמר כי "אויביה של סוריה זועמים מול ההתקדמות נגד הטרוריסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully