וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על התקיפה בסוריה: "יש כמה אפשרויות, טרם התקבלה החלטה"

11.4.2018 / 23:49

דוברת הבית הלבן אמרה כי טראמפ "ממשיך לבחון את האפשרויות" לגבי תקיפה אפשרית בעקבות המתקפה הכימית של משטר אסד. דיווח בבריטניה: מיי הורתה על שליחת צוללות לעבר סוריה לקראת מתקפה אפשרית

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

הבית הלבן אמר הערב (רביעי) כי טרם התקבלה החלטה סופית לגבי מתקפה בסוריה, זאת שעות אחרי איומיו של הנשיא דונלד טראמפ. "יש כמה אפשרויות על השולחן, והחלטה סופית לא התקבלה", אמרה דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס. "הנשיא ממשיך לבחון את האפשרויות".

לדבריה, "היו לנו שיחות עם מדינות כמו סעודיה, צרפת, ישראל ובריטניה". כשנשאלה איך ייתכן שטראמפ לא קיבל החלטה, אחרי שהבוקר הוא צייץ כי "הטילים בדרך", השיבה: "זו אפשרות אחת, אבל לא היחידה, והנשיא בהחלט לא ציין את לוח הזמנים לכך".

סנדרס נשאלה מהי תגובתה של ארצות הברית לטענותיה של רוסיה שלפיהן המתקפה הכימית בפרברי דמשק, שבה נהרגו עשרות אזרחים, הייתה מבוימת. "המודיעין שלנו מצייר תמונה שונה", השיבה. "הנשיא רואה בסוריה וברוסיה אחראיות למתקפה".

בתוך כך, בעיתון הבריטי טלגרף דווח הערב כי ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הורתה על שליחת צוללות לטווח שיגור לעבר סוריה, לקראת מתקפה אפשרית.

עוד בוואלה! NEWS:
האיראנים שנהרגו בסוריה נקברו: "תומכים במאבק סוריה בציונים"
דריכות בצפון עקב המתיחות בסוריה; איראן פרסמה תמונות מהבסיס שהותקף
שגריר רוסיה בלבנון: נפיל כל טיל אמריקני שישוגר לסוריה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אפריל 2018. רויטרס
בוחן את האפשרויות. טראמפ/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס מוקדם יותר הערב לראשונה לתקיפה האפשרית, כי "המצב בעולם מדאיג, ואנחנו מקווים שהשכל הישר יגבר". לדברי פוטין, היחסים בין מוסקבה לבין וושינגטון כיום לא דומים ליחסים בין המדינות בעשורים האחרונים. הוא הוסיף כי מוסקבה תשפר את קשריה עם המדינות הזרות וכי ארצו תכבד את כל חובותיה תחת החוק הבינלאומי.

על פי תמונות לוויין של חברת ImageSat International (ISI), הרוסים מפנים את כוחותיהם מבסיסם הימי בטרטוס, ברקע המתקפה הקרבה. צבא רוסיה אמר הערב כי הוא עוקב מקרוב אחר המצב בסוריה. "שמנו לב לתנועה של כוחות חיל הים האמריקני במפרץ", נמסר. משרד ההגנה הרוסי התייחס לאיומי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומסר כי "עדיף שארצות הברית תבנה מחדש את א-רקה ההרוסה במקום לדבר על ירי טילים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, אפריל 2018. רויטרס
"שלחה צוללות לטווח שיגור". מיי/רויטרס

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר כי הצבא מוכן לפעולה, בהתאם להנחיותיו של הנשיא, אך הוסיף כי הם עדיין אוספים מודיעין על התקיפה הכימית בסוריה. הוא נועד עם טראמפ בבית הלבן, אך לא נמסרו פרטים על תוכן השיחה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכנסייה במוסקבה, אפריל 2018. רויטרס
"מקווה שהשכל יגבר". פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully