וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסא כשר: 70 שנה זה כלום

12.4.2018 / 17:00

אכזבת המנהיגות, כשלון מבחן העקרונות והפקרות שהולידה פרשת אלאור אזריה: פרופסור אסא כשר בריאיון באולפן וואלה! TALK

צילום סטילס: ראובן קסטרו עריכת וידאו: נועה לוי

"מתנות בקנה מידה רחב זה עניין לא תקין", כך בחר פרופסור אסא כשר לתמצת את כותרות תיק 1000, המבטא חשדות חמורים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אילו היה לממשלה ולשרים קוד אתי, אז הוא היה אומר שזה לא בא בחשבון, אבל לממשלה אין כזה", הוסיף.

בריאיון באולפן וואלה! TALK, חבט כשר גם בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואמר כי "הנזק שהוא גורם לתרבות האנושית ולעולם הוא לא ייאמן. 'הפוליטיקה הטראמפית', שמסוגלת להשפיע על פוליטיקאים במדינות אחרות ובהן ישראל, היא משהו שאתה חייב להילחם נגדו אפילו אם אין לך כוח".

עוד בוואלה! NEWS:
צוקרברג בבית הנבחרים: גם פרטיי האישיים דלפו מפייסבוק
כשהמעצמות רבות: גם בצה"ל צריכים להיערך לתקיפה אמריקנית בסוריה

פרומו וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ופרופסור אסא כשר. מערכת וואלה!
הצבא יודע להתנער. כשר באולפן/מערכת וואלה!

כשר הגדיר את המאמצים הישראלים לגירוש מבקשי המקלט כ"בעיה מוסרית", והוסיף כי "נתנו להם אפשרות להישאר פה, להקים פה משפחות, ללמוד, לעבוד. הם בני המקום. אנחנו אחראים למצב הזה. כשקוראים להם מסתננים מתכוונים לייצר תמונה מוטעית כאילו זה קרה אתמול, אבל זה כבר
קרה לפני עשר שנים ומעלה". לדבריו, "מי שעכשיו נמצא פה צריך להיות אליו יחס אחר, לא מפריע לי שיש גדר ביננו לבין מצרים, לא מפריע לי שיגידו למי שרוצה להיכנס בשדה התעופה 'תלך הביתה', אבל אלה שכבר פה הם באחריותנו, אתה אחראי לתוצאות של המחדלים שלך.

"הילדים, אלה שלא החליטו להסתנן, שההורים שלהם הגיעו הנה, למדו כאן במערכת החינוך, הם מוכנים כמו כולם להתגייס לצבא, ואומרים להם: 'עכשיו תלך מכאן', האדם הוא תבנית נוף מולדתו. הילד הזה, נוף מולדתו היא ישראל.

"המקום אליו מוציאים אנשים בהסכם כזה או אחר צריך להיות מקום שעומד בסטנדרטים של ישראל. ישראל היא מדינה דמוקרטית, שיש לה בסיס מוסרי של שמירה על כבוד האדם, אי אפשר להוציא אנשים בעל כורחם למקום שלא מכבד את כבוד האדם שלהם", הדגיש.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ופרופסור אסא כשר 4.4.2018. ראובן קסטרו
אני רוצה לדעת לאן אתה הולך. כשר באולפן/ראובן קסטרו

אנחנו מספרים לעצמנו שאנחנו מיוחדים, שרדפו אותנו ולמדנו את הלקח, אבל בפועל איך אתה רואה את המצב היומיומי בישראל?

אנחנו מדברים גבוהה גבוהה, אבל אנחנו לא עומדים במבחן העקרונות שאנחנו מתיימרים לממש. כשאני מסתכל פה ושם בפייסבוק ובטוקבקים, יש מינון לא מבוטל של גזענות, חדוות הגירוש.

והמנהיגות?

המנהיגות הישראלית מאוד מאכזבת, בלי להיכנס לפוליטיקה. אנחנו עומדים לחגוג שבעים שנה, שבעים שנה זה כלום, אנחנו עוד נמצאים בתהליך של הקמת המדינה, של התבגרות, עיצוב הדרכים שלה. המנהיגות לא משדרת שום רגישות לרעיון שאנחנו נמצאים בתהליך של בניית פניה של המדינה לדורות, אלאה מנהלים בצורה די מגושמת, די פוליטית, לא ראויה מוסרית, את חיי היומיום.

אתה רואה משהו או מישהו בנוף הפוליטי שיכולים להרים את הדגל הזה?

אני לא רוצה להזכיר שמות, אני בטוח שיש אנשים כאלה. אני אתן לך דוגמה: הליכוד רץ לבחירות בלי מצע, זאת בעיני פשיטת רגל. אני רוצה לדעת לאן אתה הולך, לא רק בארבע בשנים הבאות, אלא ב-140 השנים הבאות, אבל זה לא מעניין אותם.

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ופרופסור אסא כשר 4.4.2018. ראובן קסטרו
המנהיגות הישראלית מאוד מאכזבת. כשר באולפן/ראובן קסטרו

כשר ביכה גם את תוצאות פרשת אלאור אזריה, שההמחישו, כהגדרתו, "תמונה עגומה מאוד שמראה את רמת ההפקרות של הפוליטיקה הישראלית. הפקרות פירושה התנערות מאחריות. זה לא בא בחשבון להפוך התנהגות של חייל אחד, שירה ירייה אחת שלא כראוי, ולהפוך את זה לדיון פוליטי. תנו לצה"ל להתנהל על פי פקודותיו, ערכיו ורוח צה"ל, ואל תעשו מזה פוליטיקה. הפקודות צריכות להיות פקודות מקצועיות ולא ימניות או שמאליות. צה"ל נהג כראוי ובקור רוח".

הצבא יצא חבול

בציבור נוצרה הרגשה שגם פעולות פשוטות של חיילים בתוך הצבא הן שאלות של ימין ושמאל, שזה גרוע, אבל הצבא יודע להתנער מזה ולחנך את החיילים להתנהל כראוי.

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ופרופסור אסא כשר 4.4.2018. ראובן קסטרו
הפוליטיקה הטראמפית. כשר באולפן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully