וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק צוקרברג בבית הנבחרים: גם פרטיי האישיים דלפו מפייסבוק

11.4.2018 / 22:05

מנכ"ל פייסבוק לא חשף אם הוא הוריד את התוסף שאפשר את דליפת המידע או שנחשף לכך אחרי שאחד מחבריו השתמש בו. בדיון הוא ספג ביקורת על מדיניות הפרטיות בחברה: "יש לך פטנט על לאסוף מידע על אנשים באינטרנט", צוקרברג: "לכל אחד יש שליטה על מה שהוא משתף"

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, חשף הערב (רביעי) כי גם פרטיו האישיים נמנים על אלה שנחשפו במסגרת דליפת פרטי המשתמשים לחברת "קיימברידג' אנליטיקה". כחלק ממחדל אבטחת המידע, דלפו 87 מיליון פרטי משתמשים. עם זאת, הוא לא חשף האם הוא עצמו הוריד את אותו תוסף שאפשר את דליפת המידע או שנחשף לכך אחרי שאחד מחבריו השתמש בו.

אחרי שאתמול העיד בפני מושב משותף של ועדת הטכנולוגיה וועדת המשפט בסנאט, הערב העיד צוקרברג בצדה השני של גבעת הקפיטול - בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים. הוא פתח את דבריו בהקראה של אותה הצהרת פתיחה שהקריא אתמול בפני הסנאט, ובה אמר כי פייסבוק תתחייב לשפר את אבטחת המידע של המשתמשים, ולוודא כי לא נעשה שימוש לרעה בכלים שפיתחה על ידי גורמים שליליים.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
"האופן שבו פייסבוק עובדת זה שאנשים בוחרים לשתף מידע". צוקרברג, הערב/רויטרס

בעדותו השנייה, התמודד צוקרברג עם ביקורת רבה על מדיניות הפרטיות של החברה, ועם האופן בו היא אוספת מידע על המשתמשים. חברת בית הנבחרים קאתי קסטור מפלורידה ניהלה חילופי דברים נוקבים עם צוקרברג, כשהטיחה בו: "אתה אוסף עלינו מידע אישי גם כשאנחנו לא מחוברים, אתה אוסף מידע גם על אנשים שאין להם פייסבוק". היא המשיכה ואמרה: "האמריקני הממוצע לא מבין את זה. אתה עוקב אחרי הפעולות של כולם. החיפושים שלהם. מה הם קנו".

צוקרברג השיב לכך: "אם הם ישתפו זאת אתנו". קסטור המשיכה: "כן, אבל יש לך פטנט על זה, על לאסוף מידע על אנשים באינטרנט". מנכ"ל פייסבוק התגונן והשיב: "כן, למטרות ביטחון", אולם חברת בית הנבחרים לא התרשמה: "יש לך נתונים על לאן אנחנו הולכים? איפה אנחנו נמצאים?". על כך השיב צוקרברג: "אני לא מסכים עם האפיון הזה, לכל אחד יש שליטה על מה שהוא משתף. האופן שבו פייסבוק עובדת זה שאנשים בוחרים לשתף מידע".

עוד באותו נושא

מנכ"ל פייסבוק בשימוע בסנאט: "נכשלנו בהגנת פרטי המשתמשים"

לכתבה המלאה
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
"נערוך בירור על כל אפליקציה שיש לה גישה לפרטי משתמשים". צוקרברג, הערב/רויטרס

חברת בית הנבחרים ממדינת מישיגן, דבי דינגל, אמרה לצוקרברג: "אני מכירה בערך שיש לפייסבוק. אבל עם הערך מגיעה גם אחריות. יש משהו מדהים בשיחה הזו. כמנכ"ל, לא ידעת כמה עובדות בסיסיות עליהן נשאלת, כמו לגבי תיקים משפטיים בנוגע למדיניות הפרטיות שלך. לא ידעת מהו 'פרופיל צללים'. לא ידעת פרטים על דליפת המידע לקיימברידג' אנליטיקה למרות שנשאלת על כך אתמול".

לדבריה, "כמעט בכל אתר שבו אתה גולש יש כפתור לייק או שיתוף של פייסבוק. זה לא משנה אם יש לך חשבון פייסבוק או לא, כי ככה אתה יכול לאסוף מידע על הגולשים". על כך אמר צוקרברג: "כמו שאמרתי אנחנו נערוך בירור על כל אפליקציה שיש לה גישה לפרטי משתמשים, אם נמצא מישהו שעשה שימוש לרעה בפרטי המשתמשים נמחק את המידע ונמנע מהם להצטרף לפייסבוק".

מתנגדים לפייסבוק בכניסה לקונגרס לקראת דיון בעניין שימוש של פייסבוק במידע של משתמשי הרשת, 10 באפריל 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לאולם השימוע בסנאט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

בהתייחסו לשאלה כיצד פייסבוק זיהתה גורמים שניסו לגשת לפרטי משתמשים, אמר צוקרברג: "ראינו קבוצה של מפתחים שרצו לגשת לנתוני המשתמשים באופן שלא קשור למה שהאפליקציות שלהם דורשות. החלטנו שאם מפתח דורש גישה למידע מסוים של המשתמשים, תהיה לכך סיבה".

חבר בית הנבחרים טים ולנברג שאל את צוקרברג האם כיום הוא יכול להבטיח שלא נעשה יותר שימוש לרעה בפרטי המשתמשים, כפי שנעשה במקרה של קיימברידג' אנליטיקה. על כך השיב האחרון: "יהיה קשה להבטיח שאין בכלל גורמים שליליים. האחריות שלנו היא להקשות על אותם גורמים ככל הניתן ולנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים".

חברת בית הנבחרים, סוזן ברוקס מאינדיאנה, שאלה את צוקרברג מה החברה עושה כדי למנוע הסתה לטרור ברשת החברתית, והביאה דוגמאות לפוסטים של ארגוני טרור כמו חיזבאללה ודאעש שפורסמו. הוא השיב כי "200 איש בפייסבוק מתעסקים במלחמה בטרור. אלו אנשים שעובדים בדיוק על זה, ב-30 שפות. ובנוסף לזה יש לנו כלים של בינה מלאכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully