וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הבה נתאחד בזיכרון של כל החיים שאבדו בשואה"

12.4.2018 / 5:15

נשיא ארצות הברית כתב כי "כאמריקנים, יש לנו את החובה המוסרית להיאבק באנטישמיות, ולמנוע רצח עם". עוד הוסיף כי השנה מצוין יום השנה ה-75 למרד גטו ורשה, "שבו יהודים אמיצים נקטו בפעולות יוצאות מגדר הרגיל בהתנגדות לשלטון הנאצי"

צילום: אור רביד, עריכה: שניר דבוש

(בוידאו: "מצעד החיים" באושוויץ פולין, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב הלילה (חמישי) בהודעה לציון יום השואה כי "ביום זה אנחנו מתבוננים לאחור על אחת התקופות האפלות בהיסטוריה, ומכבדים את קורבנות הנאצים. השנה מצוין יום השנה ה-75 למרד גטו ורשה, שבו יהודים אמיצים נקטו בפעולות יוצאות מגדר הרגיל בהתנגדות לשלטון הנאצי".

טראמפ הוסיף כי "האכזריות של המשטר הנאצי, יחד עם הכישלון של מנהיגי המערב להתעמת עם הנאצים בשלב מוקדם, יצרה סביבה שעודדה ושלהבה את האנטישמיות. היא הביאה אנשים לנקוט פעולות לא אנושיות".

הוא המשיך וכתב כי "הבה נמשיך ונתאחד בזיכרון של כל החיים החפים מפשע שאבדו בשואה, נביע כבוד לכל אלה שהשתתפו במרד גטו ורשה, ונזכור את כל הגיבורים שסיכנו את עצמם כדי להציל את שכניהם הנרדפים".

עוד בוואלה!NEWS:
ארה"ב על התקיפה בסוריה: "יש כמה אפשרויות, טרם התקבלה החלטה"
צה"ל תקף מטרות חמאס בעזה; ירי מקלעים מהרצועה הפעיל "צבע אדום"
רגעים קטנים של חסד וזיכרון: העשור האבוד של הגיבור מסרייבו

דונלד טראמפ על נסיגת חיילים מסוריה: "אני רוצה להחזיר את החיילים הבייתה". רויטרס
נשיא ארצות הברית דונל טראמפ, החודש/רויטרס

"האומץ שלהם מהווה עבורנו השראה לציין את כל מה שטוב בתקווה וכושר עמידה. האלטרואיזם שלהם מזכיר לנו את החשיבות של שימור השלום והאחדות, ואת החובה האזרחית שלנו לעולם לא לשתוק או להיות אדישים בהתמודדות עם הרשע", כתב הנשיא.

"יש לנו אחריות ללמד את לקח השואה גם לדורות הבאים, ויחד כאמריקנים, יש לנו את החובה המוסרית להיאבק באנטישמיות, להיאבק בשנאה, ולמנוע רצח עם. עלינו להבטיח שההיסטוריה של השואה תמיד תהיה תמיד רלוונטית ושאף אחד לא יסבול מטרגדיות שכאלה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully