וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק מין חמור נגד בכיר שב"כ נסגר; תלונה נגד בכירים אחרים לא נבדקה

11.4.2018 / 15:39

מח"ש החליטה לסגור את התיק הפלילי נגד הבכיר, שנחשד באונס בעובדת השירות, ומסרה כי התיק יועבר לנציבות שירות המדינה. תלונה נוספת שהגישה העובדת נגד שני בכירים אחרים כלל לא נחקרה

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
המחלקה נדרשה למסור מידע על סטטוס החקירה. משרדי מח"ש/אורי לנץ

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את התיק הפלילי נגד בכיר בשירות הביטחון הכללי שנחשד בביצוע עבירות אונס בעובדת השירות. זאת, לאחר פניית וואלה! NEWS לבית המשפט, שבה התבקשה מח"ש למסור מידע על התקדמות החקירה ועל סטטוס העסקתו של החשוד. בהודעה מטעם מח"ש נמסר כי התיק בעניינו של החשוד יועבר לנציבות שירות המדינה, כדי שתבחן אם הוא ביצע עבירת משמעת. בנוסף עולה כי תלונה שהוגשה מפיה של אותה העובדת נגד שני בכירים נוספים כלל לא נחקרה, וכי העניין הועבר אף הוא לנציבות שירות המדינה מבלי שהשניים ייחקרו על ידי מח"ש.

כעולה מהודעת מח"ש, כבר בראשית החקירה הוטל ספק באמינותה של התלונה, שנמסרה מפיה של עובדת השירות שהואשמה בעצמה במעילת כספים, כפי שנחשף בוואלה! NEWS לפני כשנה. במח"ש הודו כי שניים מעובדי השירות שנגדם הוגשה תלונה על עבירות מין כלל לא נחקרו - למרות הזמן הרב שחלף מאז הגשתה. בנוסף, נגד כל העובדים לא ננקטו כל צעדים, למרות שבמשך קרוב לחצי שנה עמדה נגדם תלונה על ביצוע עבירות מין חמורות. בנוסף, מעיון בהודעת מח"ש שניתנה לאחר החלטת בית משפט השלום בירושלים עולות סתירות לדברים שנאמרו בדיון, שעסק בהתרת פרסום פרטים נוספים בפרשה.


עוד בוואלה! NEWS
אביו של זמר מפורסם נעצר בחשד לעבירות מין בצעירה
אחרי עשרות שנים, משרד הפנים הודיע לזוג אחיות: "אתן לא יהודיות"
נתניהו מקדם חקיקה עוקפת בג"ץ - חרף התנגדות כחלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך קרוב לחצי שנה נחקרת הפרשה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים. תחילתה בכתב אישום חמור שהוגש נגד עובדת השירות בגין מעילת כספים בהיקף נרחב - פרשה שנחשפה באתר זה. העובדה הגישה תלונה נגד שלושה בכירים בארגון שבה נטען כי בוצעו בה עבירות מין. בהודעה שהותרה לפרסום היום ציינו במח"ש כי התלונות שהגישה התייחסו למעשים שנעשו במתלוננות על ידי שלושה מעובדי השירות, בנפרד ובאירועים שונים בין השניים 2016-2013, וכי המעשים שיוחסו לחשוד המרכזי בוצעו לפי הנטען באחד ממתקני השירות.

במח"ש חשדו כי "שיקולים זרים" עומדים ביסוד התלונה. לאחר חקירת המתלוננת הוחלט לפתוח בחקירה רק נגד הנילון המרכזי - בכיר בארגון שדרגתו, תפקידו ושמו נאסרו לפרסום. עניינם של שני הנילונים האחרים המתין למעשה עד למיצוי החקירה של החשוד המרכזי. בשב"כ הסבירו כי "לא הייתה מניעה חקירתית לעשות כן, משום שהמתלוננת אינה מועסקת עוד בשירות". יחד עם זאת, בשב"כ לא התייחסו לשאלת המסוכנות הנשקפת מחשודים בעבירות מין שבוצעו , לפי התלונה, במסגרת העבודה. בשורה התחתונה, התיק הפלילי נגד השלושה נסגר לאחר ש"לא נמצאה תשתית ראייתית" נגדם, ועניינם הועבר לנציבות שירות המדינה לבחינה משמעתית.

כמקובל בתיקים הנוגעים לשב"כ, במח"ש ביקשו לאסור פרסום כל פרט על הפרשה, למעט העובדה כי בכירים בשב"כ חשודים בביצוע עבירות מין. במח"ש מסרו טעמים שונים בנוגע לסיבת החיסיון שנדרשה, ובהם שימוש בנימוק של "פגיעה בביטחון המדינה". בדיון שהתקיים לבקשת וואלה! NEWS התבקשה מח"ש למסור פרטים הנוגעים לסטטוס החקירה, הנמשכת זמן רב. במח"ש טענו כי החלטה בנושא צפויה להתקבל בעוד כמה חודשים בשל חילופי הגברי בראשות הארגון, אולם כעבור שבועיים התקבלה באופן פתאומי ההחלטה לסגור את התיק. בנוסף, במח"ש טענו בפני בית המשפט כי מספר הנילונים שפורסם בתחילת הפרשה - שלושה - אינו מדויק, אולם בהודעה שנמסרה היום הודו במחלקה כי אכן מדובר בשלושה בכירים בארגון. בנוסף, במחלקה לא מסרו פרטים משמעותיים הנוגעים לטיב החשדות, וזאת למרות ההתחייבות שניתנה לבית המשפט בסוגיה זו.

סוגיית היחסים בין מח"ש כיחידה חוקרת לבין השב"כ כיחידה נחקרת סוקרה בהרחבה באתר זה. משורה של מקרים דומים עולה כי בין שתי הרשויות לא קיימת ההפרדה הנדרשת בין רשות חוקרת לנחקרת - הפרדה שקיימת בחקירות שמנהלת מח"ש בנוגע לאנשי משטרה. החקירה החלקית של מח"ש והעובדה כי לא ננקטו צעדים נגד חשוד באונס במשך כחצי שנה מלמדים על חשיבות חשיפת נתונים ופרטים על התיקים שמנהלת מח"ש בנוגע לאנשי שירות הביטחון הכללי.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully