וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנדחתה בקשתו לשחרור: עופר מקסימוב ביקש חנינה מהנשיא

11.4.2018 / 11:08

מקסימוב, שהורשע בגניבת כספים מהבנק למסחר עם אחותו אתי אלון, פנה לנשיא ראובן ריבלין וביקש ממנו לחון אותו לרגל יום העצמאות ה-70. לטענת עורכת דינו, המחוזי סירב לבקשתו מפני שלא עבר סדנת גמילה מהימורים

צילום: יותם רונן

עופר מקסימוב, שהורשע בגניבת כספים מהבנק למסחר עם אחותו אתי אלון, פנה אמש (שלישי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחנינה לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. אתמול דחה בית המשפט המחוזי בלוד את הערעור שהגיש מקסימוב על החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר בשליש את תקופת מאסרו. הוא שוהה במאסר כבר 16 שנים מתוך עונש של 18 שנים שנגזר עליו.

לאחרונה, יוצא מקסימוב מדי יום כדי לעבוד במפעל מאושר לעבודת אסירים. לטענת עורכת הדין סוזי ארניה, הוא עבר הליך שיקום בכלא, אך לא עבר סדנה לגמילה מהימורים - ולכן קיימת התנגדות לשחרורו.

עו"ד ארניה אישרה כי מקסימוב אכן החליט לשגר מכתב לנשיא ובו פירט את בקשת החנינה שלו. "אנו מצרים על החלטת בית המשפט המחוזי בלוד לדחות את עתירתו של עופר מקסימוב לשחרור מוקדם", אמרה. "החלטה זו נתקבלה על אף שחרורה של אתי אלון לפני יותר משנה וחצי , על אף כברת הדרך השיקומית והטיפולית שביצע בתוך כתלי בית המאסר, והעובדה כי שוהה מזה תקופה משמעותית באגף השיקומי ויוצא מדי יום לעבודה, עצמאית וללא פיקוח. אנו שוקלים לעתור לבית המשפט העליון. עופר ראוי לשחרור הו לאור ההליך הטיפולי ושיקומי הממושך שעבר, הן לאור ההמלצות החיוביות של כל הגורמים המטפלים בעניינו והעובדה שריצה כבר 85% שהן 5/6 ממאסרו".

עוד בנושא
בית המשפט דחה את בקשתו של עופר מקסימוב לשחרור מוקדם
פרשת הבנק למסחר: עופר מקסימוב עתר נגד ההחלטה להותירו במאסרו

עופר מקסימוב אשר מרצה את עונשו של 18 שנות מאסר בעקבות פרשת המעילה מהבנק למסחר. מוטי קמחי, הארץ
יוכל לפנות שוב לוועדת השחרורים בחודש הבא. מקסימוב/הארץ, מוטי קמחי

עוד הוסיפה עורכת הדין כי "עינינו נשואות כרגע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בתקווה שיקבל את בקשתנו לחנינתו של עופר, כחלק ממתווה החנינות שיזם לרגל 70 שנות עצמאות למדינת ישראל - מתווה המתבסס על שיקולי חסד ורחמים לצד תקנת השבים".

מקסימוב כלוא כיום באגף השיקומי הפרטני בכלא מעשיהו. על פי החלטת בית המשפט הוא יוכל לפנות שוב לוועדת השחרורים כחצי שנה לאחר הפנייה הקודמת. כלומר, בחודש הבא.

בתחילת העשור הקודם הביא מקסימוב את אחותו לגנוב כרבע מיליארד שקלים מכספי הבנק, כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. הכספים שנגנבו הפכו למקור הכנסה חשוב עבור עולם הפשע בישראל. אלון שוחררה בחודש אוגוסט בשנה שעברה לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר, ובשל החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully