וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את בקשתו של עופר מקסימוב לשחרור מוקדם

10.4.2018 / 14:25

מקסימוב, שהורשע בגין חלקו בפרשת המעילה בבנק למסחר ב-2006, יוכל לפנות שוב לוועדת השחרורים בבקשה לקציבת עונשו בחודש הבא. מקסימוב השלים עד כה 16 שנים מ-18 שנות מאסר וחצי שנגזרו עליו

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(ראיון באולפן וואלה! NEWS עם בתו של עופר מקסימוב, נואל באוגוסט 2016)

בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (שלישי) את ערעורו של עופר מקסימוב על החלטת ועדת השחרורים. משמעות ההחלטה היא כי מקסימוב, שהורשע בשנת 2006 במעורבות במעילת הענק בבנק למסחר, לא יזכה לשחרור מוקדם. בחודש דצמבר האחרון עתר מקסימוב נגד החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את מאסרו, שהתקבלה חודש לפני כן. מקסימוב ריצה כבר כ-16 שנים מתוך 18 שנות מאסר וחצי שנגזרו עליו, והוא כלוא כיום באגף השיקומי הפרטני בכלא מעשיהו. על פי החלטת בית המשפט מקסימוב יוכל לפנות שוב לוועדת השחרורים כחצי שנה לאחר הפנייה הקודמת. כלומר, בחודש הבא.

בתחילת העשור הקודם הביא מקסימוב את אחותו אתי אלון לגנוב כרבע מיליארד שקלים מכספי הבנק, כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. הכספים שנגנבו הפכו למקור הכנסה חשוב עבור עולם הפשע בישראל. אלון שוחררה בחודש אוגוסט בשנה שעברה לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר, ובשל החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרה.

עופר מקסימוב אשר מרצה את עונשו של 18 שנות מאסר בעקבות פרשת המעילה מהבנק למסחר. מוטי קמחי, הארץ
עורכי דינו התנגדו לקביעות רבות של ועדת השחרורים. מקסימוב/הארץ, מוטי קמחי

בעתירה שהגיש מקסימוב בעזרת עורכי הדין סוזי עוזסיני ארניה וערן זמיר צוין כי במסגרת תוכנית השיקום שלו הוא עובד מחוץ לחומות הכלא ואף מגיע לעבודתו בתחבורה הציבורית ללא פיקוח. עוד נכתב כי מקסימוב לוקח אחריות על מעשיו וכי התנתק מ"דפוסי חשיבתו ומהלך המחשבה שליווה אותו בעברו, באופן מוחלט".

בעתירה צוינה התנגדות לכמה קביעות של ועדת השחרורים. ראשית, לקביעה לפיה לא הוכח שמקסימוב כבר אינו מסוכן לציבור, משום שלא עבר תוכנית שיקום ייעודית –שאינה קיימת בשירות בתי הסוהר; שנית, לקביעה לפיה מעשיו של מקסימוב חמורים במיוחד ושחרורו עלול לפגוע באמון הציבור במערכת המשפט או באפקט ההרתעה; ושלישית –משום שאלון נשפטה לתקופת מאסר זהה וכבר שוחררה. בעתירה נכתב עוד כי "הציבור הרחב הכיל בנקל את שחרורה של הגברת אלון, אשר חומרת מעשיה זהים לחומרת מעשי העותר, בבחינת 'מספיק ודי'. ואם כך הם פני הדברים לגביה, הרי שיש לגזור גזירה שווה בעניין על העותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully