וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען הופעל סמוך לדחפור של צה"ל בעזה; הכוחות השיבו בירי

11.4.2018 / 9:16

המטען שהונח בצדה הפלסטיני של הגדר, הוטמן במהלך הפרות הסדר בגבול. לא היו נפגעים בתקרית. צה"ל הגיב בירי פגזים לעבר מטרות חמאס בעזה. בתקרית אחרת הגיבו הכוחות בירי הרתעתי נגד פלסטינים שהתקרבו לגדר. דובר צה"ל: לא נאפשר לחמאס להפוך את האזור למרחב עימות

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

מטען הופעל הבוקר (רביעי) סמוך לדחפור של צה"ל במהלך פעילות הנדסית באזור גדר הגבול ברצועת עזה. לא היו נפגעים בתקרית. המטען הונחת בצדה הפלסטיני של הגדר, במהלך הפרות הסדר שהתקיימו לאחרונה בגבול הרצועה. תגובה, צה"ל תקף בירי פגזים כמה מטרות של חמאס ברצועה.

בתקרית נוספת, כוח צה"ל ביצע ירי הרתעתי לעבר כמה פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה. לאחר הירי הפלסטינים שבו על עקבותיהם לשטח הפלסטיני.

מדובר צה"ל נמסר כי בישראל "רואים בחמאס אחראי לכל אירוע המתרחש ברצועה וממנה ולא יאפשר לארגון הטרור להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות".

מתיחות בגבול עזה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
להפוך נזק הסברתי לקלף משפטי: מדוע חשוב לתחקר את סרטון הצלף?
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים
גורמי ביטחון: העיתונאי שנהרג בעזה - קצין חמאס שעבד מול בכירי הארגון

גבול עזה, 1 באפריל, 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
גבול עזה/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

לפני כשלושה ימים ירה כוח צה"ל לעבר שלושה פלסטינים שנחשדו בניסיון לחצות את גדר הגבול בדרום הרצועה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר אז כי הכוחות ביצעו ירי לעבר השלושה והם שבו על עקבותיהם. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי במקום התפתחו חילופי אש וכי צה"ל הגיב בירי פגזי טנקים.

לאחר מכן התברר כי השלושה הניחו מטענים סמוך לגדר. בלילה שלאחר מכן, חיל האוויר תקף בתגובה מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועה עזה. בצה"ל מסרו כי הם רואים בחומרה את ניסיונות חמאס להפוך את המרחב לאזור לחימה תוך "ניסיונות לפגוע ולהשחית" את תשתיות הביטחון וההגנה של ישראל. "צה"ל לא יתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה", נכתב בנוסף בהודעת הצבא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עבודות בסמוך לגבול רצ"ע 9 באפריל 2018. אמיר בוחבוט
ניסיון לפגוע בדחפור של צה"ל סמוך לגדר/אמיר בוחבוט

בפיקוד הדרום ממשיכים בהיערכות להפגנות הצפויות ביום שישי הקרוב, שעל פי השיח ברשתות החברתיות יתקיימו בסימן קמפיין בקבוקי התבערה, לאחר שהסתיים קמפיין הצמיגים בשבוע שעבר. מטרת המפגינים, כך מסתמן, תהיה להשליך בקבוקי תבערה לשטח הישראלי. הדבר מעלה חשש במערכת הביטחון שבמוקדים בהם קרובה הגדר לשדות החיטה של חקלאי הנגב המערבי יצליחו המפגינים להצית בהם שריפות בחסות הרוח.

בפיקוד הדרום נערכים גם לתרחיש מסוג זה, ומטרת הכוחות תהיה לדחוק את המפגינים לטווח שבו לא יוכלו להשליך חומרי בערה לשטח ישראל. אתמול נצפו חקלאים קוצרים את החיטה סמוך לגדר המערכת. "הקציר אמור היה להתחיל בשבועות הקרובים", אמר חקלאי ותיק בנגב. "80% מהחיטה יבשה לכן רוב מי שקוצר כעת את החיטה מייעד את זה למאכל בהמה ולא למאכל אדם. משמעות הדבר שהוא מפסיד הרבה כסף".

(עדכון ראשון: 08:36)

ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים סמוך לגדר הגבול בעזה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
גדר הגבול בעזה בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים בסוף השבוע בעזה/ראובן קסטרו
הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018
כוח צה"ל ליד גדר הגבול בקרבת פטריית עשן בעקבות הבערת הצמיגים. רויטרס
גבול הרצועה במהלך מחאת הצמיגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully