וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים שהגנו על גבול הרצועה סירבו לשרת בי-ם - ופעילות היחידה הוקפאה

10.4.2018 / 18:49

נציב הכיבוי וההצלה הודיע על הקפאת פעילותה של יחידת העילית שפעלה לכיבוי שריפות הצמיגים על גדר הרצועה בהפגנה האחרונה, והביא לתדהמה במערך. הסיבה: הכבאים סירבו לעבור אימונים בירושלים בטענה שהדבר מנוגד לחוזה העסקתם

צילום: שי מכלוף, אמיר בוחבוט, רויטרס ודו"צ, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: ההפגנה על גבול רצועת עזה, בסוף השבוע)

נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי הודיע אתמול (שני) על הפסקת פעילותה של יחידת העילית להבה עד להודעה חדשה בשל "בעיות מבצעיות וערכיות". 33 לוחמי היחידה עמדו בחזית הכוחות על גבול רצועת עזה בסוף השבוע האחרון וכיבו את שריפות הצמיגים שהבעירו המפגינים הפלסטינים באמצעות תותחי מים. ביום ראשון עוד שיבח השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את פעילותם של לוחמי היחידה על חלקם בהיערכות על הגדר לצד לוחמי צה"ל.

בנציבות הכבאות, מנגד, לא התרשמו מהמבצע. כבאים ביחידה אמרו לוואלה! NEWS כי אף נעשה ניסיון להסתיר את נוכחותם בשטח באמצעות הצמדת מדבקות עם הכיתוב "פיקוד העורף" על כלי הרכב של היחידה.

עוד בוואלה! NEWS:
במסגרת הסדר טיעון: עונשי מאסר לחיילי שייטת 13 שביצעו מעשה מגונה
משרד החינוך הציג את התכנית החדשה ללימוד מקצוע התנ"ך
בית המשפט דחה את בקשתו של עופר מקסימוב לשחרור מוקדם

מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל זרנוק, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
פעולות הכיבוי בסמוך לגדר הרצועה, בסוף השבוע/ראובן קסטרו

החלטתו של הנציב הביאה לתדהמה בקרב מערך הכיבוי. במקביל להודעת הנציב זומנו חמישה מלוחמי היחידה לשימוע לפני פיטורים. לדברי לוחמים ביחידה, הסיבה לכך הייתה סירובם של הלוחמים לעבור אימונים בירושלים. לטענת ועד עובדי הכבאים, לוחמי היחידה הצטרפו לייצוג בוועד בניגוד לדעתו של הנציב, שהחליט בעקבות כך להעביר את אימוניהם לבירה במקום שיתקיימו בבסיס היחידה ביהוד או במכללה הארצית לכבאים בראשון לציון. הכבאים טוענים כי הסכם העבודה מאפשר להם להתאמן רק במכללה או בתחנת יחידת האם.

מנציבות הכבאות נמסר בתגובה כי "בעקבות סירובם של כמה לוחמי יחידת להבה לבצע משמרות בתחנת הכיבוי בירושלים, על מנת לשמור על כשירותם המבצעית, הורה נציב הכבאות וההצלה על הקפאת פעילותה של היחידה עד לחזרתה לכשירות מבצעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully