וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שביתת הרעב: שב"ס הכפיל מספר הביקורים לאסירים ביטחוניים

11.4.2018 / 6:30

כמות הביקורים לאסירים הפלסטינים הגיעה לשיא במימון הרשות, לאחר השביתה בת 40 הימים שקיימו בשנה שעברה. משפחתו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, דורשת מהשר ארדן מידע נוסף לגבי ההטבות הניתנות לאסירים. שב"ס: הפרסום שקרי

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: לאה גולדין באולפן וואלה! NEWS, דצמבר)

שנה אחרי תום שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים הפלסטינים בישראל, כמות ביקורי המשפחות אצלם הוכפלה והגיעה לשיא - בשנה החולפת התקיימו יותר מ-150 אלף ביקורים, כלומר יותר משני ביקורים חודשיים אצל כל אחד מ-6,200 האסירים הביטחוניים.

שמחה גולדין, אביו של הקצין הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי ארגון חמאס בעזה, אמר כי עד השביתה בשנה שעברה זכה כל אסיר ביטחוני לביקור משפחתי אחד בחודש, והצלב האדום הבינלאומי מימן את ההסעות. אחרי השביתה לקחה על עצמה הרשות הפלסטינית לממן את הוצאות הביקור השני בכל חודש.

משפחת גולדין מבקשת לברר מול השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מהו היקף ההטבות שלהם זוכים האסירים הביטחוניים מאז השביתה. בין היתר מבקשת המשפחה לברר אם בכוונתו של השר לאשר לשירות בתי הספר לאפשר לאסירים הביטחוניים לצפות במשחקי המונדיאל שישודרו בקיץ מרוסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "לא יודע מי תקף בסוריה - אך לא נאפשר התבססות איראנית"
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים
גורמי ביטחון: העיתונאי שנהרג בעזה - קצין חמאס שעבד מול בכירי הארגון

אסירים פלסטינים משוחררים מבתי כלא בישראל בעסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
אסירים ביטחוניים ששוחררו בעסקת שליט, אוקטובר 2011/AP

בחודש מאי בשנה שעברה הודיעו עיסא קרקע וקדורה פארס, מראשי מועדון האסיר והוועד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית על סיומה של שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, לאחר 40 יום.

על פי בכירים פלסטינים ששוחחו אז עם וואלה! NEWS, המשא ומתן עם שב"ס לסיום השביתה התנהל בהובלת בכיר פתח מרואן ברגותי, הנחשב למנהיג האסירים השובתים, ונציגים של "ועדת השביתה" והתקיים בכלא אשקלון. על פי הודעת הפלסטינים, השיחות נמשכו 20 שעות ברציפות, אולם בשב"ס מכחישים את הטענה הזו.

עם תחילת השביתה ב-17 באפריל הצטרפו אליה 1,100 אסירים, מרביתם חברי ארגון פתח. על פי נתוני שב"ס, ב-40 הימים שחלפו עד לסיומה עלה מספר השובתים ל-1,578 אך במהלכה הפסיקו יותר מ-750 אסירים את שביתתם.

חגיגות ברמאללה לאחר סיום שביתת האסירים, 27 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
חגיגות סיום שביתת האסירים ברמאללה, בשנה שעברה/צילום מסך, טוויטר

ביומה ה-29 של השביתה התפרסמו דרישותיו של ברגותי. מכתב הדרישות כלל 19 סעיפים שונים, המרכזי שבהם הוא דרישה להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא. "אפילו יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה ואף אלה ששרפו את משפחת דוואבשה זוכים לקשר כזה עם משפחותיהם", נכתב, "התקנת הטלפונים תפסיק את תופעת השחיתות והסחר במכשירים סלולריים".

דרישות נוספות שפורטו במכתב, שנחתם בשם "כל האסירים הביטחוניים השובתים בכל בתי הסוהר" כללו בקשה להארכת ביקורי המשפחות ל-90 דקות והגדלת מכסת הביקורים החודשיים - דרישה שנענתה בידי שב"ס והובילה להכרזה על סיום השביתה. בנוסף לכך דרשו האסירים השובתים תוספת של 20 ערוצי טלוויזיה לאלו המשודרים בבתי הכלא; הכנסת ספרים, שבועונים ועיתונים "ללא הגבלה"; התקנת מזגנים בבתי הכלא וכן החזרת האפשרות ללימודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה במהלך תקופת הכליאה והשבת ניהול המטבחים באגפי הכלא לידיהם.

משב"ס נמסר כי מדובר בפרסום שקרי, "לא רק שאין עלייה בביקורים אלא יש מגמת הפחתה. התיאום של הסעת משפחות האסירים לביקור היא על ידי הצלב האדום והארגון לא דיווח על עלייה בהיקף פעולתו. לא היה שינוי במדיניות שב"ס בנושא הביקורים. יצויין כי אסירי חמאס עזה אינם מקבלים ביקורים.
שביתת האסירים בטחוניים בהנהגת ברגותי, נחלה כשלון ושב"ס לא נסוג מעמדותיו ולא גיבש כל הסכמה כתוצאה מהשביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully