וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לא יודע מי תקף בסוריה - אך לא נאפשר התבססות איראנית"

10.4.2018 / 17:18

שר הביטחון, שביקר במרכז הפעלת חירום ברמת הגולן, אמר כי "להסכים להתבססותה של איראן בסוריה זה כמו להסכים לטבעת חנק, הם לא בונים שם מוזיאונים". על סרטון הצלפים אמר: "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם"

צילום: חיים שפיר, עריכה: תום זואילי

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) כי "ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה ויהיו המחירים אשר יהיו, אין לנו ברירה אחרת". כשנשאל לגבי תקיפת הבסיס האווירי בחומס, שיוחסה לישראל, אמר השר ליברמן כי "אנחנו בהחלט לא יודעים מה קרה בסוריה - אני לא יודע מה היה שם ומי תקף".

בביקור במרכז הפעלת חירום בקצרין אמר שר הביטחון כי "להסכים להתבססות איראן בסוריה, זה כמו להסכים לכך שהאיראנים ישימו על הצוואר שלנו טבעת חנק, אין לי שום השוואה אחרת. יש גורמים שיכולים למנוע את זה בלי הפעלת כוח צבאי ואני מקווה שאותם גורמים יפעלו ויעשו את הדבר הכי נכון, ובכוחם למנוע מאיראן להתבסס בלי כל החיכוכים המיותרים".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים
בנט בעקבות סרטון הצלפים: "מגבה את חיילי צה"ל"
מחאת הצמיגים
גורמי ביטחון: העיתונאי שנהרג בעזה - קצין חמאס שעבד מול בכירי הארגון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חונך מרכז הפעלה ברחבת אולם התרבות בקצרין 10 באפריל 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"עם ישראל צריך לסמוך על ההנהגה". ליברמן בקצרין, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

"לצערי, אנו רואים יותר ויותר ניסיונות של איראן להתבסס בסוריה, ולא לצרכים הומניטריים", אמר ליברמן. "הם לא מתכוונים לפתח שם מרכזי תרבות, חינוך או מוזיאונים. עם ישראל צריך לסמוך על ההנהגה ולהבין שהיו לא מעט שניסו למכור כל מיני אשליות. עד לפני כמה שנים היו בכירים בפוליטיקה הישראלית שדיברו על כמה חשוב לעשות שלום עם סוריה, גם במחיר ויתור על רמת הגולן. דמיין מה היה קורה לו רמת הגולן הייתה היום בידי אסד".

לגבי הסרטון שהופץ אתמול ברשתות החברתיות, ובו נראים צלפים חוגגים ירי באדם לא חמוש מעבר לגדר רצועת עזה אמר ליברמן כי "לצלף מגיע צל"ש, לצלם מגיע טר"ש". לדבריו, "צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, אבל אין ספק שיש גם אמוציות ומתח כשאתה נמצא בחזית, ואפשר להבין את זה".

ליברמן התייחס גם לסוגיית מותו של העיתונאי הפלסטיני יאסר מורתג'א מאש צה"ל בגבול הרצועה, ואמר כי "מדובר במחבל עם ותק בזרוע הצבאית של חמאס, נושא דרגה מקבילה לסרן, שקיבל משכורת באופן סדיר משנת 2011". לדבריו, "הוא השתמש ברחפן כדי לאסוף מודיעין על כוחות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully