וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קים אישר את קיומם של מגעים לקראת מפגש פסגה עם טראמפ

10.4.2018 / 1:41

מנהיג קוריאה הצפונית עידכן את חברי מפלגת הפועלים במדינתו על תוצאות אפשריות של השיחות העתידיות עם נשיא ארצות הברית ועם מנהיג קוריאה הדרומית. בתחילת השבוע דווח כי פיונגיאנג הבהירה לארה"ב בפעם הראשונה כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מנהיג קוראיה הצפונית קים ג'ונג און סיפק הערכה לגבי תוצאות השיחות עם ארצות הברית ועם קוריאה הדרומית לחברי מפלגת הפועלים במדינה - כך דיווחה הלילה (שלישי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. זו הפעם הראשונה שבה מודה פיונגיאנג באופן רשמי בקיום מגעים לגבי פגישה אפשרית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם סיאול.

בתחילת השבוע דווח כי קוריאה הצפונית הבהירה לארצות הברית בפעם הראשונה כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני במהלך הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לדונלד טראמפ - כך לפי גורם אמריקני. לדבריו, הצדדים מקיימים שיחות סודיות שבהן אישרה פיונגיאנג ישירות את רצונה לערוך את המפגש ההיסטורי.

עוד בנושא:
לפני פסגת טראמפ וקים: "שיחות חשאיות של ארה"ב וצפון קוריאה"
גורם אמריקני: קים אישר כי הוא מוכן לדון בפירוז מנשק גרעיני

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
מתכוננים לפגישה .קים וטראמפ/AP

עד עתה, וושינגטון נשענה בעיקר על קוריאה הדרומית כדי לקבל הבהרות לגבי כוונותיו של קים. בכירים דרום קוריאנים ביקרו בחודש שעבר בבית הלבן כדי להעביר את הצעתו של קים להיפגש עם טראמפ. הנשיא, שהחליף איומים עם הרודן בשנה שעברה, הפתיע את העולם כשהסכים מידית להיפגש עם קים ולדון במשבר סביב תכנית הגרעין של ארצו. לפי גורמים אמריקניים, אמורה הפגישה להתקיים בחודש הבא. עדיין לא ידוע היכן תתקיים אותה פגישה, שתהיה הראשונה אי פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית.

ביום שבת דווח ב-CNN כי ראש ה-CIA מייק פומפאו, שמונה להיות שר החוץ, ואנשיו פועלים להכנת הפגישה הרגישה, ואנשי הארגון נפגשו עם מקביליהם הצפון קוריאניים המדינה שלישית כדי למצוא הסכמה על מדינה שתארח את פגישת המנהיגים. הצפון קוריאנים דוחפים לכך שהפגישה תיערך בפיונגיאנג, על אף שגורמים בבית הלבן לא נלהבים מהרעיון. אפשרות נוספת שעלתה היא לערוך את המפגש באולאנבטאר, בירת מונגוליה. גורמים המעורים בשיחות מסרו כי לאחר שהמיקום ייבחר, ידונו הנציגים בתאריך הפגישה ובנושאים שיעלו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully