וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב מפלטן של הגורילות הנדירות: חמושים הרגו חמישה פקחים

9.4.2018 / 21:43

מנהל הפארקים הלאומיים של קונגו אמר כי החמושים הרגו גם נהג, באזור הגבול עם אוגנדה, בשטח שמורת וירונגה שבה חיה כמחצית מאוכלוסיית גורילות ההרים. האזור עשיר במשאבי טבע - ובארגונים חמושים

גורילה צעיר בין גורילות בוגרות, אוגנדה. ShutterStock
גורילות הרים/ShutterStock

אנשי מיליציה הרגו היום (שני) חמישה פקחים ואת נהגם בפארק הלאומי וירונגה במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אחד מאזורי המחיה האחרונים של גורילות ההרים - כך אמר מנהל הפארקים הלאומיים במדינה.

קוסמה ווילונגולה, מנהל הפארקים, אמר כי הצוות הותקף בשעה 6:00 לפי השעון המקומי, בזמן שנסע לבסיס הסמוך למעבר גבול עם אוגנדה השכנה. הוא אמר כי החמושים היו מאחת ממיליציות "מאי-מאי", שהוקמו על מנת להתנגד לפלישות של רואנדה בסוף שנות ה-90 ומוכרות בזכות אמנותיהם המאגיות. הוא לא פירט מעבר לכך.

פארק וירונגה, שנמצא במחוז הסורר קיבו בצפון המדינה, מאוים על ידי עשרות ארגונים חמושים מקומיים וזרים, התוקפים את התושבים המקומיים ומנצלים את משאבי הטבע היקרים באזור, כמו עץ וזהב. יותר מ-150 פקחים השומרים על הפארק נהרגו בשני העשורים האחרונים.

וירונגה הוא הפארק הלאומי הוותיק ביותר של אפריקה ואתר מורשת עולמי של אונסק"ו. בשטחו חיה כמעט מחצית מ-900 גורילות ההרים האחרונות שנותרו בעולם, והוא היה הנושא של סרט תיעודי שהיה מועמד לזכייה באוסקר ב-2014.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על המתקפה הכימית בסוריה: נקבל החלטה חשובה בתוך יומיים
התקיפה בסוריה: 4 איראנים בין ההרוגים, בהם בכיר במשמרות המהפכה
מאות אזרחים זרים במרתון בלב הבירה הקומוניסטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully