וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בסוריה: 4 איראנים בין ההרוגים, בהם בכיר במשמרות המהפכה

התקשורת באיראן אישרה דיווחים לגבי נפגעים בקרב אזרחיה ומסרה כי הארבעה נהרגו בתקיפה הלילה. לפי דיווחים, בין ההרוגים קצין בכיר בדרגת קולונל. משרד החוץ בטהראן: התקיפה - ניסיון להסיט את הדיון מהטרגדיה בעזה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ארבעה אזרחים איראנים נהרגו במתקפה הלילה בסוריה - כך דיווחו היום (שני) כל תקשורת באיראן. מוקדם יותר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי בתקיפה, שאירעה בבסיס האווירי T4 בחומס ויוחסה לישראל, נהרגו 14 בני אדם. על פי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", אחד מההרוגים הוא קצין בכיר במשמרות המהפכה, בדרגת קולונל.

לפי הדיווח בפארס, "שני מגני המקדש, סיד עמר מוסאווי, אכבר זאבר ג'אנתי" נהרגו בתקיפה ש"ביצעו מטוסי קרב של המשטר הציוני". בדיווח נוסף נאמר כי מהדי לופטי ניסאר וקולונל מהדי דהקאן נהרגו אף הם בתקיפה. "מגני המקדש" הוא הכינוי באיראן ללוחמים שנשלחו לסוריה, שבאופן רשמי תפקידם להגן על מקדש זנייב בדמשק.

יותר מאלף לוחמים בשורות משמרות המהפכה נהרגו בסוריה מאז החלה המלחמה לפני שבע שנים, בהם גם קצינים בכירים.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: ישראל אחראית לתקיפת הבסיס בסוריה; לא עדכנה אותנו מראש
דיווח בסוריה: 14 הרוגים, בהם איראנים, בתקיפת בסיס בחומס

אזרחים איראנים שעל פי דיווחים נהרגו בתקיפת בסיס T4 בסוריה, אפריל 2018. עיבוד תמונה
שלושה מאזרחי איראן שנהרגו בתקיפה/עיבוד תמונה

במשרד החוץ של איראן גינו את המתקפה, אך לא התייחסו להרוגים. בהודעה שמסרה טהראן נאמר כי מטרת התקיפה היא "להסיט את הדיון מהטרגדיה" ברצועת עזה, שבה נהרגו עשרות פלסטינים בשבועיים האחרונים.

משרד החוץ של סוריה אמר כי הוא שלח מכתב למזכ"ל האו"ם בתגובה לתקיפת הבסיס, ומסר כי דמשק "שומרת לעצמה את הזכות להגן על שטחה, על אזרחיה ועל ריבונותה בכל האמצעים".

מוקדם יותר הבוקר מסר צבא רוסיה בהודעה חריגה כי התקיפה בוצעה על ידי שני מטוסי קרב ששיגרו שמונה טילים מהמרחב האווירי של לבנון. צבא לבנון מסר כי ארבעה מטוסים ישראליים חדרו מהים דרך העיר ג'וניה עד לגבול המזרחי עם סוריה בשעה 3:00 לפנות בוקר.

עוד מסר צבא רוסיה כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הפילו חמישה מהטילים. בישראל שותקים, אך גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו לרשת NBC כי ישראל אכן עומדת מאחורי התקיפה, וכי יידעה את וושינגטון מראש כי היא עומדת לבצע אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תמונות מהבסיס שהותקף בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
הבסיס ליד חומס אחרי התקיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

הבסיס היה זה שממנו המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל בפברואר והופל על ידי חיל האוויר. קרון השליטה שממנו הופעל המל"ט הופצץ לאחר חדירת כלי הטיס, אך אחד ממטוסי הקרב שהשתתף בתקיפה הופל על ידי מערכות נ"מ של המשטר. בתגובה תקפה ישראל עוד מטרות רבות בסוריה, בהן גם יעדים איראניים. עד הלילה, לא דווח על תקיפה ישראל בסוריה מאז.

לפי ישראל, הבסיס משמש את איראן להפעלת מל"טים באזור, כמו שחדר לישראל דרך ירדן לפני כחודשיים. גורם באופוזיציה הסורית אמר הבוקר דברים דומים לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית, כשטען שבסיס T4 הוא "מרכז מל"טים איראניים".

בתחילה האשימה סוריה את ארצות הברית בתקיפה, ברקע ההכנות האפשריות לתגובה לדיווחים על המתקפה הכימית של המשטר בדומא. בוושינגטון הכחישו זאת ואמרו כי לא הוציאו לפועל מתקפה בסוריה, ולאחר הודעת מוסקבה, הטילה גם דמשק את האחריות על ישראל. גם צרפת, שצפויה להצטרף למהלך האמריקני, הכחישה כי היא אחראית לתקיפה.

בסיס T4, חומס, סוריה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
בסיס T4/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully