וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על סערת נאום נתניהו בטקס: "זו לא מחלוקת אישית"

9.4.2018 / 17:11

יו"ר הכנסת אמר כי התנגדותו לנאומו של נתניהו בטקס הממלכתי לציון יום העצמאות ה-70 היא "ניסיון לשמור על מה שמאחד ומגדיר אותנו, ולא מאבק על כבוד אישי". רגב: "מקווה שהפרשה הזו מאחורינו"

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר היום (שני) כי המאבק בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע שאלת נאומו של האחרון בטקס המשואות הוא "אינו מחלוקת אישית, ולא מאבק על כבוד אישי". לדבריו, "מדובר פה בניסיון לשמור על מה שמאחד אותנו ומגדיר אותנו".

"אין פה מנצחים ומפסידים", הוסיף אדלשטיין בנאומו באירוע השקת שער הדמוקרטיה הישראלית ואפליקציית חתימה מחודשת על מגילת העצמאות של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "יש פה רצון לשמור על הטקס החשוב הזה שהוא מכנה משותף שלנו - ואין רבים כאלה".

מוקדם יותר אמרה שרת התרבות מירי רגב כי היא "מקווה שהפרשה הזו מאחורינו". לדבריה, "אני בטוחה שנשלב ידיים יו"ר הכנסת, ראש הממשלה ואנוכי ונצא בהודעה משותפת היום או מחר, שתבהיר את הסוגיה". רגב הוסיפה כי "אין דבר יותר ממלכתי מזה שנשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת נואמים בטקס".

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים בטקס המשואות: נשיא הונדורס בוחן מחדש את השתתפותו
בחמש שנים האחרונות: נציגה אחת בלבד מהציבור הרוסי הדליקה משואה
רגב: רה"מ יישא דברים בטקס המשואות; אדלשטיין: סותרת הסיכום עם רה"מ

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במהלך כינוס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, ת"א. -, מערכת וואלה! NEWS
"הטקס הוא מכנה משותף שלנו, ואין רבים כאלה". אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, -

אתמול פורסם כי אדלשטיין ונתניהו הגיעו לפשרה שלפיה ראש הממשלה ידליק משואה בטקס בהר הרצל, אך יו"ר הכנסת ושרת התרבות הוסיפו להתכתש על פרטי הפשרה. רגב הודיעה אמש כי היא מברכת על הסיכום שהושג לפיו ראש הממשלה יישא דברים בטקס הדלקת המשואות - וגם ידליק משואה, בעוד שבסביבתו של אדלשטיין אמרו כי סוכם שראש הממשלה ידליק משואה בלבד, וישא דברי ברכה לפני הדלקת המשואה, כמו שאר המדליקים בטקס.

כמו כן, בעוד שאדלשטיין דורש כי הדלקת משואה על ידי ראש הממשלה תעוגן כמסורת מעתה ואילך בכל פעם שיצוינו חגיגות עשור למדינה ותעבור בהחלטה של ועדת שרים לענייני טקסים וסמלים, רגב, שעומדת בראש הוועדה, מוכנה לכנס אותה רק אחרי יום העצמאות. גם זאת - "כדי לדון בהצעות השונות שעלו בתקופה האחרונה", ולא בהצעה עליה אדלשטיין סיכם עם ראש הממשלה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully