וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמש שנים האחרונות: נציגה אחת בלבד מהציבור הרוסי הדליקה משואה

9.4.2018 / 10:14

ח"כ יואל רזבוזוב עוקב בשנים האחרונות אחר שיתוף ציבור דוברי הרוסית בטקס המרכזי ביום העצמאות ומחה בפני שרת התרבות מירי רגב על הדרתם. "לבטח אפשר למצוא אחד או אחת שתרומתם לא פחותה ממדליקי המשואות הנבחרים"

עריכה: יוסי אלטר

כבר ארבע שנים ברציפות לא היה אף דובר רוסית בין מדליקי המשואות בטקס ערב יום העצמאות בהר הרצל - כך עולה ממכתב ששיגר ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) אתמול (ראשון) לשרת התרבות מירי רגב שהגיע לידי וואלה! NEWS. "ציבור הישראלים דוברי הרוסית המונים כיום כמיליון וחצי אזרחים במדינה, הם ציבור שתרם רבות לחברה בישראל בכל תחומי החיים".

לדבריו, "לבטח אפשר למצוא אחד או אחת שתרומתם לא פחותה ממדליקי המשואות הנבחרים", כתב רזבוזוב, שאף האשים את רגב ב"התעלמות" מציבור דוברי הרוסית ועקץ אותה על רקע סערת נאום ראש הממשלה בטקס. "ברור לכל שבימים אלה רוב זמנך ומרצך מושקע בניסיונות להפוך את הטקס הממלכתי לצרכיו הפוליטיים של ראש הממשלה, אך אין הדבר יכול להאפיל על הצורך לייצוג ראוי של כלל הציבור בישראל בטקס".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, המנהל את טקס המשואות ומשמש הדובר המרכזי בו, עלה מברית המועצות ב-1987, אך מאז 2014 לא נכלל אף ישראלי דובר רוסית ברשימת מדליקי המשואות. באותה שנה הדליקה משואה המדענית והיזמית קירה רדינסקי שעלתה מאוקראינה בגיל ארבע. שנה קודם לכן, אגתה פלצ'יק, יוצאת אוקראינה הדליקה משואה בשם תנועת השומר הצעיר, שציינה ב-2013 מאה שנים להקמתה.

הכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל הערב, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
טקס המשואות בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

ח"כ רזבוזוב פנה לרגב בנושא כבר בשנה שעברה וקבל בפניה על כך שיש הדרה של ציבור הישראלים דוברי הרוסית בקרב מדליקי המשואות, אך גם השנה אין אף דובר רוסית ביניהם. "טקס המשואות הממלכתי, שנערך מדי שנה ביום העצמאות, אמור להציג לעם ישראל את נציגיו מכל גווני ורובדי החברה הישראלית. לכבוד הזה נבחרים אלו שתרמו ותורמים באופן ייחודי בתחומם ובמגזרם", כתב רזבוזוב. "במקום שיתוקן העוול, הוא רק גדל ומחמיר".

אתמול פרסמה רגב, העומדת בראש ועדת הטקסים והסמלים, את הרשימה הסופית של מדליקי המשואות ביום העצמאות, בהם: הזמר שלמה ארצי, אלוף (במיל') ישעיהו (שייקה) גביש, אשת ההיי-טק החרדית רחלי גנות, השחקן הפאראלימפי נועם גרשוני שנפצע במלחמת לבנון השנייה, תושבת פקיעין מרגלית זינאתי והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל שייח' מוואפק טריף.

כמו כן ישיאו משואות פרופ' מרסל מחלוף מהטכניון, פרופ' אביעזרי פרנקל ממכון ויצמן למדע, השחקנים ליא קניג וזאב רווח, הבלשן ד"ר אבשלום קור, מאי קורמן, תלמידת תיכון שפיתחה פטנט למניעת שכחת ילדים ברכב, ונציגת המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ (מש"ב) שתדליק משואה יחד עם נשיא הונדורס, חואן מנואל הרננדז, בוגר תכנית המנהיגים של המרכז. אתמול סוכם גם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ידליק משואה במסגרת הטקס, וכן יישא דברים קצרים.

עוד באותו נושא

ד"ר אבשלום קור ונועם גרשוני: רשימת מדליקי המשואות המלאה

לכתבה המלאה
מכתב של ח"כ יואב רזבודוב לשרה מירי רגב על ייצוג רוסים חסר בטקס הדלקת המשואות. אתר רשמי
מכתבו של ח”כ יואב רזבודוב לשרה מירי רגב/אתר רשמי
יולי אדלשטיין הכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל הערב, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת אדלשטיין בטקס בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully