וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודפים אחרי הרב: חסידי ברלנד תועדו מסכנים את חייהם בכביש ראשי בי-ם

9.4.2018 / 12:11

עשרות חסידים בקהילת "שובו בנים" ליוו את שיירת רכביו של ברלנד בשבוע שעבר בבירה, כשהם משבשים את התנועה ומהווים סכנה לנוסעים האחרים בכביש. ברלנד הורשע במעשים מגונים ושוחרר לפני שנה מהכלא. חסידיו מרבים "לרדוף" אחרי רכבו במקרים שונים

עריכה: שניר דבוש

עשרות מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שריצה עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע בנשות קהילתו, רדפו אחר רכבו בערב חג שביעי של פסח כשהיה בדרכו לתפילה בכותל המערבי בירושלים, ביום חמישי האחרון. מתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים החסידים, בהם נערים וילדים רכובים על אופניים, מחזיקים ברכבו של ברלנד הנוסע במהירות בכביש 1 בבירה ומפריע לתנועת שאר כלי הרכב בכביש וכן מסכן חיי אדם.

זו כבר מזמן הפכה לתופעה שבה חסידיו דוהרים אחר רכבו של המנהיג הרוחני. בנובמבר פורסם תיעוד שבו נראים חסידיו של הרב דוהרים אחר רכבו בכביש בינעירוני במהירות של 220 קמ"ש כשג'יפ המרצדס הלבן של הרב נוסע במהירות גבוהה יותר. באותו החודש העידו עוברי אורח כי רכבים של חסידי הרב נסעו בפראות בכיכר השבת בירושלים אחר רכבו של ברלנד כחלק מ"מרדפים" מאורגנים שהונהגו בקהילה בעקבות רבם.

לקריאה נוספת:
מאות הגיעו להרצאת הרב ברלנד בנהריה; מפגינים מחו מחוץ לבית הכנסת
ראש עיריית רחובות ניסה לבטל שיעור של הרב ברלנד - וספג איומים
תיעוד: חסידי הרב ברלנד רודפים אחר רכבו במהירות מופרזת

אליעזר ברלנד במהלך נסיעת שיירתו בירושלים בערב חג שני של פסח, 5 באפריל 2018. צילום מסך
ישב במאסר פחות משנה בגין מעשים מגונים בנשים בקהילתו. ברלנד, ברכבו/צילום מסך

בעבר התפרסם הרב ברלנד במסעותיו לקברי צדיקים בשכם, בית לחם וחברון. הוא עודד את חסידיו להסתנן לקבר יוסף בשכם. לאחרונה, התופעה דעכה, ובחודש אוקטובר האחרון נסע הרב יחד עם מאות מחסידיו לקבר בתיאום עם צה"ל. גם במקרה הזה חסידיו היו מוכנים לרדוף אחריו. יותר מ-18 אוטובוסים ועשרות רכבים פרטיים עשו את דרכם מירושלים וערים נוספות בארץ כדי ללוות אותו. בכל אחד מהאוטובוסים והרכבים הייתה כמות אנשים כפולה מהמותר.

הרב ברלנד הורשע במעשים מגונים בשתי נשים מתוך קהילתו, ועל פי הסדר הטיעון שהושג עמו, הוא נשפט ל-18 חודשי מאסר בפועל. מתוך העונש שנגזר עליו נוכו שבעת החודשים בהם ריצה עונשי מאסר בדרום אפריקה ובישראל - כך שלאחר ניכוי שליש, ישב הרב במאסר פחות משנה, עונש קל יחסית למעשים המיוחסים לו, ושוחרר לפני כשנה מהכלא. ברלנד שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. אולם, בתקופה האחרונה חזר להנהיג כרגיל את קהילתו.

עוד באותו נושא

רבנים במתקפה נגד ברלנד: "רשע מרושע; צריך להתרחק ממנו". האזינו

לכתבה המלאה
אליעזר ברלנד במהלך נסיעת שיירתו בירושלים בערב חג שני של פסח, 5 באפריל 2018. צילום מסך
תופעה מסוכנת. ברלנד/צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully