וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חסידי הרב ברלנד רודפים אחר רכבו במהירות מופרזת

6.11.2017 / 16:55

לאחר ששוחרר ממאסר, מנהיג קהילת שובו בנים שב להשתתף באירועים ברחבי הארץ - ואיתו שבה התופעה של חסידיו הדוהרים בכבישים במהירות הגבוהה בהרבה מן המותר. מקורבי הרב: "זה בניגוד לדעתו"

עריכה: שניר דבוש

מאז שוחרר הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", מתנאי האסיר ברישיון, הוא חזר להנהיג את קהילתו. שיעורים, תפילות, קבלת קהל והשתתפות באירועים הם רק חלק קטן מסדר יומו הצפוף. אלא שתופעה נוספת חזרה לחיי הקהילה: חלק מחסידיו הנמנים על חסידות ברסלב דוהרים עם רכביהם במהירות אחר הרכב של רבם.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה רכב שבו יושבים חסידיו של הרב דוהר אחר רכבו של המנהיג הרוחני בכביש בינעירוני במהירות של 220 קמ"ש כשג'יפ המרצדס הלבן של הרב שנשכר עבורו לאחרונה, נוסע במהירות גבוהה יותר.

תיעוד מיוחד: לילה עם הרב ברלנד וחסידיו בקבר יוסף בשכם. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מיוחד: לילה עם הרב ברלנד וחסידיו בקבר יוסף בשכם/מערכת וואלה! NEWS

מקורביו של ברלנד לא הכחישו את האירוע שבו ניהלו חסידיו מרדף אחר רכב, אך טענו בתגובה כי זה נעשה בניגוד לדעתו של הרב ולא מדובר ברכבו אלא ברכב דומה. לטענתם, "הרב נסע לחנוכת בית. מעריציו שחיפשו אותו בכבישי הארץ ולא מצאו, ראו רכב דומה שמשתולל בכבישים. הם החליטו שזה רכבו והשתוללו אחריו על דעת עצמם ובניגוד לדעתו".

זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה. עוברי אורח העידו כי ביום חמישי שעבר שיירת רכבים של חסידי הרב נעה בפראות בכיכר השבת בירושלים אחר רכבו כחלק מ"מרדפים" מאורגנים שהונהגו בקהילה בעקבות רבם. גם ב-2011, בתקופה שבה הרב שהה בטבריה, משטרת התנועה נחשפה לתופעה דומה בכבישי הצפון. עשרות מכוניות דהרו במהירות אחר רכב שבו היה הרב. בשלושה מקרים התנגשו זו בזו וניזקו. ברוב המקרים המשטרה לא הייתה מעורבת.

בעבר התפרסם הרב ברלנד במסעותיו לקברי צדיקים בשכם, בית לחם וחברון. הוא עודד את חסידיו להסתנן לקבר יוסף בשכם. לאחרונה, התופעה דעכה, ובחודש אוקטובר האחרון נסע הרב יחד עם מאות מחסידיו לקבר בתיאום עם צה"ל. גם במקרה הזה חסידיו היו מוכנים לרדוף אחריו. יותר מ-18 אוטובוסים ועשרות רכבים פרטיים עשו את דרכם מירושלים וערים נוספות בארץ כדי ללוות אותו. בכל אחד מהאוטובוסים והרכבים כמות אנשים כפולה מהמותר.

ND - מרדפים בכבישי ישראל אחרי הרב ברלנד. עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
המרדף אחרי רכבו של הרב ברלנד/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully