וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לג'יהאד האיסלמי: "נחזיר את הבנים, אין מתנות חינם"

6.11.2017 / 11:56

על רקע הודעת צה"ל כי ישראל מחזיקה בגופות חמשת המחבלים שנעדרו מאז פיצוץ מנהרת הטרור סמוך לקיבוץ כיסופים, אמר ראש הממשלה באירוע במגדל העמק כי "מי שמנסה לתקוף אותנו - אנחנו תוקפים אותו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שני) במהלך אירוע לרגל חתימת הסכם גג במגדל העמק כי "אין מתנות חינם, אנחנו נחזיר את בנינו הביתה. מי שמנסה לתקוף אותנו, אנחנו תוקפים אותו". "לממשלה יש שתי משימות גדולות", אמר נתניהו, "הראשונה להגן על הארץ והשנייה לבנות את הארץ. אנו עושים את שני הדברים גם יחד".

אל-מדלל, בכיר בג'יהאד האסלאמי, אמר כי שחרור האסירים הוא בראש סדר העדיפויות של הארגון וכי הוא ימשיך לחפור מנהרות.

בצה"ל הודיעו אתמול כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, שנעדרו מאז פיצוץ המנהרה בסמוך לכיסופים בשבוע שעבר. בישראל הבהירו כי הן ישוחררו רק בתמורה להתקדמות בסוגיית חללים ולאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אך בג'יהאד האסלאמי ובחמאס דחו זאת בתוקף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"נחזיר את הבנים הביתה". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

הג'יהאד האסלאמי העביר מסר מאיים לאחר ההודעה. "השהידים לא יוחזקו זמן רב בידי האויב", הזהירו בארגון. אחמד אל-מודלל, בכיר בג'יהאד, אמר כי "מלחמתנו עם הכיבוש לא תיגמר בקרוב. המנהרה הזו היא לא היחידה, ויש לנו המון אופציות לפעול. ישראל מכירה את כוח הג'יהאד".

בחמאס, שלפי דיווחים ריסן עד כה את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה ברקע מאמציו להשלים את הסכם הפיוס עם פתח, אמרו דברים דומים. "זהו ניסיון נואש של הכיבוש לקבוע משוואה חדשה", אמר דובר הארגון פווזי ברהום. הוא הוסיף כי חמאס "יידע איך לשחרר אותם, כמו ששחרר בעבר אסירים" בעסקת שליט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ מנהרת הטרור, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחתו של הדר גולדין, שנהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, הודיעו אתמול כי יעתו לבג"ץ כדי שיכפה על הממשלה ליישם את החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות המבצע, מינואר 2017. "מאז קבלת ההחלטה בקבינט היו כבר מספר צמתים בהם חמאס כופף את ממשלת ישראל פעם אחר פעם בכל מה שנוגע להחזרת בנינו", אמר שמחה גולדין, אביו של הדר. משפחתו של החלל אורון שאול, הודיעה כי לא תיקח חלק בעתירה.

"אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לעמוד בהבטחתו להיות חזק מול חמאס. נתניהו, תהיה צוק איתן מול חמאס. שחרור גופות אנשי חמאס או מחבלים שמזוהים איתו, הכניעה הישראלית לכל הדרישות ההומניטאריות והמשך הקייטנה בבתי הכלא בישראל – הם אבסורד גדול והנפת דגל לבן מול הטרור, וגם הפקרת הדר ואורון בשדה הקרב בעזה".

החלטת הקבינט מינואר 2017 קבעה קידום תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. במסגרת זו נקבע כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. עם זאת, על חלק מהצעדים ישנן מגבלות משפטיות מתוקף החקיקה הישראלית או הדין הבינלאומי. במערכת הביטחון הביעו התנגדות למהלך, והציגו עמדה הסוברת כי החמרת היחס כלפי האסירים לא תוביל להתגמשות חמאס בעניין הגופות. על כן, השרים הסכימו על יישום מדורג ומבוקר של הצעדים נגד אסירי חמאס.

פתח מנהרת הטרור שפוצצה ברצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים, מערכת וואלה! NEWS
הכניסה למנהרת הטרור שפוצצה בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת פלסטיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully