וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על ההפגנות בעזה: "סטירה חזקה לעסקת המאה של טראמפ"

לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני בתחילת החודש הבא, שבהן חיזבאללה יתמודד ברשימה אחת עם תנועת אמל, נשא המזכ"ל נסראללה נאום בו דיבר על ניסיונות העבר לחסל את הארגון. לדבריו, "ישראל ממשיכה בהפרות שלה בים, באוויר וביבשה"

עריכה: יוסי אלטר

(בוידאו: חידוש עבודות בניית החומה בגבול ישראל לבנון, 8 באפריל 2018)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (ראשון) בכנס בחירות שנקרא "נאמנות לניצחון" בעיר נבטיה שבדרום לבנון. חיזבאללה צפוי להתמודד בבחירות הקרובות לפרלמנט הלבנוני שיתקיימו בתחילת החודש הבא. כאלף מתמודדים רצים בבחירות המתפרשות על פני 15 מחוזות בחירה. המועמדים של חיזבאללה כרתו ברית לקראת הבחירות עם מתמודדי תנועת אמל ויצרו רשימה משותפת הנקראת "רשימת הנאמנות והתקווה".

נסראללה פתח את נאומו בברכות למפגינים הפלסטינים בגבול רצועת עזה ואמר כי ההפגנות נתנו סטירה חזקה לעסקת המאה של טראמפ, בכוונה לתכנית השלום האמריקנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בליכוד: השרה רגב מטרפדת את הפשרה בעניין טקס המשואות
ד"ר אבשלום קור ונועם גרשוני: רשימת מדליקי המשואות המלאה
פרסום ראשון: צוות בראשות תא"ל מונה לבדיקת אירועי ההפגנות בעזה

מזכ"ל חיזבאללה נגד הקרנת הסרט "העיתון" בלבנון. רויטרס
נשא נאום בחירות, נסראללה/רויטרס

בנאומו, התמקד נסראללה בנושא הבחירות והסביר את הצורך להצביע לרשימה המשותפת של חיזבאללה ואמל. כמו כן, נסראללה הביא חיזוקים שונים מהעבר לכל הניסיונות, לדבריו, לחסל את חיזבאללה בכל הדרכים האפשריות. הוא נתן דוגמא לכך מהצעה של שליח של דיק צ'ייני, סגנו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן. לפי ההצעה, ארצות הברית הציעה לו את השלטון בלבנון תמורת הפסקת ההתנגדות מול ישראל ופירוק חיזבאללה מנשקו.

כמו כן, דיבר מזכ"ל חיזבאללה בנאומו על מלחמת לבנון השנייה, שהגיעה לדבריו, עקב כל הכישלונות והפיתויים שארצות הברית והאירופאים ניסו במטרה לפרק את חיזבאללה מנשקו. נסראללה הוסיף כי באמצע המלחמה ראש ממשלת לבנון דאז הורה לצבא לבנון לשלוח משאיות נשק לחיזבאללה בדרום אך הדרג המדיני בלבנון החרים ומנע הגעת המשלוחים. לדבריו, זו הייתה תכנית לגרום לחיזבאללה לפתוח במלחמה נגד צבא לבנון.

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום מוקלט של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בלבנון. 23 ביוני 2017. רויטרס
"ההפגנות בעזה - סטירה חזקה לעסקת המאה", תומכי חיזבאללה/רויטרס

בנוסף, מזכ"ל חיזבאללה הזהיר מפני המצב הכלכלי בלבנון ויצא נגד קבלת הלוואות. לדבריו, הוא לא יקבל הטלת מיסים על האזרחים עקב ההלוואות ואף יארגן הפגנות ברחוב נגד צעד זה.

נסראללה דיבר על הגבול עם ישראל ואמר כי "ישראל מתמקחת על כל שעל בגבול, איך היא תסכים להחזיר את חוות שבעא? אל תצפו לזה ואל תצפו שישראל תתיר ללבנון להנות ממשאבי הנפט והגז ביבשה ובים". הוא הוסיף כי "ישראל ממשיכה בהפרות שלה בים, באוויר וביבשה. לפני כמה ימים נפל לה מל"ט והיא ביצעה תקיפה להשמידו בשטח לבנון. ישראל ממשיכה באיומים המסוכנים שלה, כל יום קם בכיר זה או אחר ומאיים עלינו".

העבודות הישראליות להקמת חומה בגבול ישראל לבנון התחדשו היום בקטע שבין הקיבוצים מנרה ומשגב עם. הייתה נוכחות של חיילי האו"ם שהשגיחו משני צדי הגבול, בצד הלבנוני הגיע גם חיילים מצבא לבנון ואזרחים רבים.

נאום חסן נסראללה ביום לציון בכירי הארגון שחוסלו בידי ישראל. 16 בפברואר 2018. רויטרס
"ישראל ממשיכה באיומים המסוכנים שלה", נסראללה/רויטרס
חידוש עבודות בנית החומה בגבול ישראל לבנון 8 באפריל 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
עבודות בגבול לבנון לחידוש החומה/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
חידוש עבודות בנית החומה בגבול ישראל לבנון 8 באפריל 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
חידוש עבודות בנית החומה בגבול ישראל לבנון 8 באפריל 2018/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully