וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: השרה רגב מטרפדת את הפשרה בעניין טקס המשואות

8.4.2018 / 18:29

פרסום ראשון: אדלשטיין ונתניהו הגיעו לפשרה בנוגע לנוכחותו בטקס המשואות ביום העצמאות ה-70 לישראל, אולם בכירים במפלגתם טוענים כי רגב מטרפדת את ההסכם שהושג. ע"פ גורמים שנכחו במו"מ: במסגרת הפשרה הוסכם כי נתניהו ידליק משואה והדבר יהפוך למסורת מדי עשר שנים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: התייחסות רגב לסוגיית טקס המשואות, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיעו לפשרה בנוגע לטקס הדלקת המשואות, אך שרת התרבות מירי רגב מטרפדת את ההסכם שהושג - כך אמרו הערב (ראשון) בכירים במערכת הפוליטית לוואלה! NEWS. לדברי גורמים המעורבים במו"מ, נתניהו ואדלשטיין הגיעו הבוקר לסיכום לפיו ראש הממשלה ידליק משואה בטקס הדלקת משואות הקרוב, והדבר יהפוך למסורת הקבועה בהחלטת ממשלה מדי עשר שנים.

עם זאת, לדברי הגורמים, השרה רגב מסרבת לכנס את ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים כדי לעגן זאת בהחלטה קבועה, כפי שנתניהו ואדלשטיין הסכימו מוקדם יותר הבוקר. הגורמים אף ציינו שהסיכום מקובל על נתניהו ואדלשטיין. "העם משווע לפשרה שנמצאת במרחק נגיעה או הישג יד ולצערנו השרה מטרפדת את זה מסיבות לא ברורות".

לפי המתווה עליו הוסכם, ועדת השרים לטקסים וסמלים צריכה לאשר "הצעת מחליטים" שתקבע כי בכל עשור תודלק משואת ראש הממשלה. ההצעה יכולה לעבור גם ללא כינוס ועדת השרים, במשאל טלפוני, אך רגב סירבה לעשות זאת במהלך היום.

לקריאה נוספת:
על רקע משבר טקס המשואות: נתניהו ואדלשטיין נפגשו במאמץ לפשרה
עוד נקודה לרגב בקרב על טקס המשואות: נשיא הונדורס אישר הגעה

שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
בכירים בליכוד: רגב מטרפדת את הפשרה/ניב אהרונסון

הקרב סביב טקס הדלקת המשואות התלהט בשבוע שעבר לאחר שיו"ר הכנסת הודיע כי במידה שראש הממשלה ינאם בטקס, הוא אינו מתכוון להגיע לאירוע, אך בשבוע שעבר התברר כי בניגוד לטענת אדלשטיין, שראש ממשלה מעולם לא נאם בטקס הדלקת המשואות, שמנוהל באופן מסורתי על ידי יו"ר הכנסת, המסורת הזו נשברה כבר בעבר. בתאגיד "כאן" נחשף קטע ארכיון מחגיגות היובל למדינה, בשנת 1998, בו ראש הממשלה (גם אז היה זה נתניהו) נכח פיזית ונאם בטקס הדלקת המשואות.

שרת התרבות מירי רגב, האחראית על טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות אמרה בתגובה כי "מה שנכון לממלכתיות של אירועי שנת ה-50, נכון גם לממלכתיות של שנת ה-70. מה שלא הפריע ליו"ר הכנסת אז דן תיכון, בוודאי לא צריך להפריע ליו"ר הנוכחי יולי אדלשטיין". במקביל, ההודעה על ההגעה של נשיא הונדורס, שהוא ראש מדינה, לטקס, חיזקה את ההצדקה לנוכחותו של ראש הממשלה והנשיא, על פי כללי הפרוטוקול.

יולי אדלשטיין במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הסכים לפשרה. יו"ר הכנסת אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון אמר כי "כשראש הממשלה עסוק בעצמו ושרת התרבות של מדינת ישראל עסוקה בראש הממשלה אז אנחנו מקבלים את 'נתניהו חולצה אפורה' שנדחף לפריים הדלקת המשואות בכל דרך אפשרית".

לפני כשבועיים, כתב אדלשטיין לח"כים כי ייתכן שהכנסת לא תשתתף בטקס אם ייערכו שינויים שיאפשרו לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום, כחלק מכוונתה של שרת התרבות מירי רגב לשנות את אופי הטקס המסורתי."לא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת שבה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה - באחדות, בכבוד ובממלכתיות", כתב אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully