וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: צוות בראשות תא"ל מונה לבדיקת אירועי ההפגנות בעזה

8.4.2018 / 17:58

הרמטכ"ל איזנקוט מינה את תא"ל מוטי ברוך, ראש חטיבת התורה וההדרכה בצה"ל, לעמוד בראש צוות שיבדוק את רצף ההתרחשויות סמוך לגדר. בין השאר ייבחנו הוראות הפתיחה באש, היקף הנפגעים וכן התקרית שבמהלכה לטענת הפלסטינים, נורה צלם עיתונות

רויטרס

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט מינה היום (ראשון) את תת אלוף מוטי ברוך, ראש החטיבת התורה וההדרכה בצה"ל, לעמוד בראש צוות הבדיקה המטכ"לי לבחינת אירועי ההפגנות בגבול רצועת עזה. הצוות יכלול מוקדי ידע מתחומים שונים כדי לבחון את ההכנות להפגנות מבחינת הכוחות סמוך לגדר, וכן את תפקודם.

הרקע להחלטת הרמטכ"ל למנות את תא"ל ברוך (שבקרוב יועלה לדרגת אלוף במטה הכללי - א"ב) הוא הביקורת במערכת הפוליטית בישראל ובזירה הבינלאומית על מדיניות הוראות הפתיחה באש של כוחות צה"ל. אל פעלו בקו הגבול מול מפגינים אלימים וניסיונות חדירה לשטח ישראל. כמות ההרוגים עליה דיווחו הפלסטינים, כ-30 בני אדם, ולמעלה מ-1,500 בשבוע האחרון, שימשו כבסיס לביקורת.

ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
צוות בדיקה בראשות תת-אלוף ייבחן את האירועים. הפגנות סמוך לגדר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לביקורת התווסף האירוע בו לטענת הפלסטינים נורה למוות עיתוני פלסטיני שסיקר את האירועים סמוך לגדר, אירוע שנסיבותיו טרם התבררו. שר הביטחון אביגדור ליברמן טען כי מדובר בצלם שהפעיל רחפן מעל כוחות צה"ל, בעוד שבצה"ל מתעקשים כי לא מתבצע ירי לעבר עיתונאים. יצוין, כי בתמונות שהפיצו הפלסטינים נראה העיתונאי פצוע מירי כשהוא לובש שכפ"צ עליו נכתב: PRESS (עיתונות).

עוד באותו נושא

מסתמן: צה''ל יפעיל את מנגנון התחקור המטכ"לי על הירי במפגינים בעזה

לכתבה המלאה
תא"ל מוטי ברוך ראש חטיבת תורה והדרכה באמ"ץ. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
יעמוד בראש צוות הבדיקה. תא"ל מוטי ברוך/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

"צלם, לא צלם, מי שמפעיל רחפנים מעל חיילי צה"ל צריך להבין שהוא מסכן את עצמו", אמר אתמול שר הביטחון ליברמן בנוגע לאירוע. "היה שם מצעד טרור, אותם פעילי זרוע צבאית של חמאס מחופשים לאזרחים ניסו לפגוע באזרחי ישראל ובריבונות, לא נסכים לזה. ראינו עשרות מקרים שחמאס משתמש באמבולנסים. מתחפשים לאנשי הסהר האדום, מתחפשים לעיתונאים - לא ניקח פה שום סיכונים. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם", אמר השר. "חצי מיליון נרצחים בסוריה, אף אחד לא מתרגש. רק כשאנחנו פועלים בהגנה עצמית מול הטרור - כולם נזעקים".

בתוך כך, פנה היום שר הביטחון ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור חשד להסתה ולאי ציות נגד ארגון "בצלם". זאת, בעקבות קריאת הארגון למפקדי ולחיילי צה"ל לסרב פקודה. "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לזרוע חשש ופירוד בקרב לוחמי צה"ל ומפקדיו, בעת שצה"ל מגן על גבולה הדרומי של ישראל מפעולות חבלה ומפרובוקציות המאורגנות על ידי ארגון חמאס", כתב ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully