וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רובוט הצליח לפענח את הקוד הסודי והזהות של הרוצח הסדרתי?

10.4.2018 / 9:51

רובוט שתוכנת לפצח את הקודים שהותיר אחריו רוצח הזודיאק הידוע לשמצה, הצליח לפענח כמה מהם - וצפוי לנסות לפענח גם את הצופן הנודע בו חושף הרוצח את שמו האמיתי

HISTORY CHANNEL

האם שמו האמיתי של רוצח הזודיאק המפורסם, שהטיל אימה על קליפורניה בשנות ה-60 וה-70 ואחראי לפחות לחמישה מקרי רצח, צפוי להיחשף בקרוב? רובוט חדשני הידוע בשם "קרמל" תוכנת במטרה לפצח את המכתבים המוצפנים ששלח הרוצח לעיתונות ולמשטרה, לפני שנעלם לו בסוף שנות ה-70. הרובוט הצליח לפצח את אחד הצפנים הקשים ביותר לפיצוח בהיסטוריה - ועל אף שהטקסט המפוענח לא נשמע הגיוני במיוחד, חלקים בו הצליחו לחלוטין להפחיד אותנו.

זודיאק. אתר רשמי, אתר רשמי
רוצח הזודיאק המסתורי/אתר רשמי, אתר רשמי
אחד מצפניו של רוצח הזודיאק. צילום מסך
אחד מצפניו של רוצח הזודיאק/צילום מסך

עוד בנושא:

באחד המכתבים נכתב: "מוקף בידי המוטרדים, ע"י הגנבים, מבולבל וחבול ומורעל בידי המאסטר, מבולבל ומסונוור מהמזימה חסרת האונים, מבולבל ומסונוור בידי הדיבה האיומה". באחר נכתב: "דרך המונית והבריחה מהכלא, לבד וכעוס על רצח אכזרי, מוקף בידי אגם מלאכותי, לעולם לא רוצח מורשע".

בשנות ה-70 הטכנולוגיה לא הייתה מתקדמת מספיק כדי לתפוס את הרוצח - אבל כעת יש תקווה גדולה שהבינה המלאכותית תוכל לסגור את תיק הרציחות המסתורי בעולם אחד ולתמיד. אחד הצפנים המכונה Z340 הביך את המוחות הגדולים ביותר במשך קרוב ל-50 שנה וממשיך להעסיק רבים עד היום - מאחר שהרוצח טען שהקוד מכיל את שמו האמיתי. לא ברור אם קרמל יצליח לפענח את שמו של הרוצח או שגם עבורו המשימה תהיה בלתי אפשרית. הרובוט נוצר בידי מומחה הבינה המלכותית והבלשנות, קווין נייט, שהזין בו את כל המידע הקיים על הרוצח, כולל פרטים על מקרי הרצח שלו (ועל אלו שכנראה מקושרים אליו).

ממכתביו של רוצח הזודיאק. צילום מסך
ממכתביו של רוצח הזודיאק/צילום מסך
בינה מלאכותית. ShutterStock
האם הבינה המלאכותית תצליח לפתור תעלומות רצח גדולות?/ShutterStock

על אף שבאופן רשמי רוצח הזודיאק מקושר רק לחמישה מקרי רצח ושני ניסיונות רצח, נטען שהוא הרג לפחות 37 קורבנות. הוא התגרה במשטרה ובציבור עם כמעט 24 מכתבים, בהם לגלג על השוטרים שחקרו יותר מ-2,500 חשודים בניסיון לאתר אותו. לאחרונה עלו טענות שזודיאק עדיין חי. טום וויגט, חוקר פרטי שהתחקה במשך למעלה מ-20 שנה אחר עקבותיו של הרוצח, טען כי יש בידיו מידע שמוכיח מעל כל צל של ספק כי הרוצח נמצא בין החיים וחי כיום במקום לא ידוע בארצות הברית.

כל מה שרציתם לדעת על רוצח הזודיאק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully