וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס לוואלה! NEWS: אם ישראל תקל המצב בעזה - האווירה תשתנה

8.4.2018 / 13:30

ברקע ההכנות ברצועה להמשך ההפגנות בגבול ישראל אמר הבכיר כי ישראל יכולה להביא לשינוי האווירה, אם תפעל לשיפור המצב ההומניטרי בעזה. לדבריו, הרחבת האזור המותר לדיג וחידוש יציאת סוחרים מהרצועה לא יסייעו לזרוע הצבאית של הארגון אך ירגיעו את הרוחות

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בכיר בחמאס קרא היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS לישראל "להביא להקלה מידית במצב הכלכלי ברצועת עזה". לדברי הבכיר, ההפגנות על גבול הרצועה יימשכו בכל יום שישי וצפויות להביא להסלמה. אולם, לדבריו, אם תנקוט ישראל בכמה צעדים מידיים לשיפור המצב ההומניטרי הדבר צפוי להביא לשינוי האווירה ברצועה.

"באפשרות ישראל לעשות לא מעט צעדים במישור הזה", הוסיף. "מתן אישור לייצוא מהרצועה, בהיקף גדול, לאשר שוב את יציאתם של סוחרים מרצועת עזה לגדה ולישראל (לאחר שמספרם צומצם במידה ניכרת - א"י) ולהרחיב את האזור הימי המותר לדיג".

הוא הוסיף כי מדובר בתחומים שהמדיניות שהייתה קיימת בהם בעבר צומצמה בהדרגה. "צעדים שכאלה לא יביאו להתחזקות הכוח הצבאי של חמאס, אם זה מה שמדאיג אתכם", טען הבכיר. "אתם יכולים להיות בטוחים, אנחנו יודעים לדאוג ליכולות הצבאיות שלנו כפי שגם אצלכם יודעים, גם בלי הצעדים הללו. אבל ההקלות הללו כן יאפשרו שיפור במצבם של אזרחי הרצועה".

עוד בנושא:
ליברמן על הירי בעיתונאי: צלם או לא צלם - לא ניקח שום סיכונים
האיחוד האירופי על הרג המפגינים: "שאלות קשות על השימוש בכוח"

מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מפגינים באזור הגדר בעזה, ביום שישי/ראובן קסטרו

בסוף השבוע האחרון הזהיר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר כי אם המצב בעזה יגיע לכדי פיצוץ הוא "יתפוצץ" לישראל בפנים. הבכיר נשמע ספקני לגבי המאמצים המצריים להביא לפיוס בין פתח וחמאס או לשינוי משמעותי ביחסים בין הרצועה לבין ישראל. הוא הצביע על המתיחות בין הרשות לבין חמאס כעל חלק מההידרדרות במצב ההומניטרי ברצועה. "בסוף צריך לזכור, זה בידי ישראל. היא יכולה להביא להרגעת הרוחות בצעדים מסוימים ולהורדת המתיחות", הוסיף.

אחרי ההפגנות ביום שישי, שבהם נהרגו תשעה בני אדם, בהם עיתונאי פלסטיני ונער בן 15, ממשיכות גם היום הקריאות למחאות. ברשתות החברתיות בשפה הערבית מופיעות כרזות הקוראות לפלסטינים תושבי הרצועה להגיע להפגנה ביום שישי הקרוב עם דגלי ישראל ועם בקבוק תבערה. בכרזות נראים דגלים בוערים, לצד דגלי פלסטין, וקריאות להשתתף בהפגנה תחת הכותרת "יום שישי של שריפת הדגל הציוני".

עוד באותו נושא

מסך עשן שלא תפזר הרוח: חמאס מציב את עזה היכן שרצה - מול ישראל ורמאללה

לכתבה המלאה
תמונות שהופצו לקראת הפגנות "צעדת השיבה" בעזה של בקבוקי תבערה, 8 באפריל 2018. מערכת וואלה!
פלסטינים מחזיקים בקבוקי תבערה. תמונה שהופצה לקראת ההפגנה ביום שישי הקרוב/מערכת וואלה!
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
משתתפים בהפגנה בשבוע שעבר בקרבת גדר המערכת/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
גדוד 12. גולני. צפון רצועת עזה. התחילו שוב הפרות סדר על הגדר, 8 באפריל 2018. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
כוח סיור של צה"ל בקרבת הגדר, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully