וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פלסטינים חצו את גדר הגבול ברצועת עזה, צה"ל השיב בירי

8.4.2018 / 17:11

בצה"ל ציינו כי בעקבות הירי שבו השלושה על עקבותיהם לשטח הרצועה, וכי נסיבות הגעתם אל הגדר נבדקות. כלי תקשורת פלסטינים דיווח על חילופי אש באזור. במקביל, עשרות פלסטינים עדיין מפגינים באזור הגבול. צה"ל יפתח בחקירת מותו של צלם העיתונות

צילום: שי מכלוף, אמיר בוחבוט, רויטרס ודו"צ, עריכה: ניב מעוז

כוח צה"ל ירה היום (ראשון) לעבר שלושה פלסטינים שנחשדו בניסיון לחצות את גדר הגבול לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ביצעו ירי לעבר השלושה והם שבו על עקבותיהם. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי במקום התפתחו חילופי אש וכי צה"ל הגיב בירי פגזי טנקים.

במקביל, יומיים אחרי הפגנת "מחאת הצמיגים" שערכו תושבי רצועת עזה בעידוד חמאס בקרבת גדר המערכת, מתחם האוהלים שבו שהו עשרות אלפי מפגינים ביום שישי בצדו הפלסטיני של הגבול בצפון הרצועה נותר הבוקר שומם. כמה פעילי חמאס בודדים נצפו מנקים את השטח ומעמיסים זבל על עגלת חמור. בצדה הישראל של הגדר ג'יפ סיור ביטחוני מפטרל לאורך הגבול. כמה עשרות פלסטינים התאספו בשתי נקודות בסמוך לגבול מול כיסופים וניסו להפגין מול החיילים. כלי תקשורת ברצועה דיווחו על פצוע במוקד הפגנות נוסף באזור חאן יונס.

היום יחל תחקיר מסודר בפיקוד הדרום לבירור נסיבות הרג העיתונאי הפלסטיני יאסר מורתג'א בהפגנה באזור חאן יונס. אתמול מסר משרד הבריאות ברצועה כי מורתג'א, שנורה בבטנו ועל פי דיווחים פלסטינים לבש באותה עת אפוד ועליו הכיתוב "עיתונות", מת מפצעיו בבית החולים בליל שבת. בזמן שבצה"ל מסרבים להתייחס באופן נקודתי למקרה וטוענים כי הנושא ייבדק ממשיך שר הביטחון אביגדור ליברמן לטעון כי מורתג'א הפעיל רחפן מעל כוחות צה''ל באזור הגדר.

עוד בנושא:
ליברמן על הירי בעיתונאי: צלם או לא צלם - לא ניקח שום סיכונים
האיחוד האירופי על הרג המפגינים: "שאלות קשות על השימוש בכוח"
מסך עשן שלא תפזר הרוח: חמאס מציב את עזה היכן שרצה - מול ישראל ורמאללה

הצד הפלסטיני של גבול רצועת עזה. מה רואים? את מתחם האוהלים של החמאס בו היו ביום שישי עשרות אלפי מפגינים. הבוקר? מספר בודד של פעילי חמאס מנקה את השטח. עגלת חמור עליה מעמיסים זבל. סיור של ג'יפ ביטחוני בשטח. אין שום מפגין. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
מאהל המפגינים הריק מול גדר המערכת ברצועה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט
גדוד 12. גולני. צפון רצועת עזה. התחילו שוב הפרות סדר על הגדר, 8 באפריל 2018. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
כוח סיור של צה"ל באזור הגדר, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

בתוך כך הוסיפו ברשתות החברתיות בשפה הערבית להופיע כרזות הקוראות לפלסטינים תושבי הרצועה להגיע אל ההפגנה ביום שישי הקרוב עם דגלי ישראל ועם בקבוקי תבערה. בכרזות נראים דגלים בוערים, לצד דגלי פלסטין וקריאות להשתתף בהפגנה תחת הכותרת "יום שישי של שריפת הדגל הציוני". ההפגנות מתוכננות להימשך עד ליום הנכבה בחודש הבא, ומתקיימות תחת כותרת הגג "צעדת השיבה", ברמיזה לדרישת הפלסטינים לחזרת הפליטים שיצאו את הארץ ב-1948.

ההפגנה האחרונה נערכה תחת הכותרת "יום שישי של הצמיגים", ולקראתה נאספו עשרות אלפי צמיגים באזור הגדר - שאותם הציתו המפגינים על מנת לייצר מסך עשן מול כוחות צה"ל. הצבא הציב מבעוד מועד תותחי מים ומאווררי ענק ששימשו לכיבוי הערימות הבוערות וסיכל את מאמצי המיסוך. יו"ר ועד התמיכה ב"צעדת השיבה" בלבנון חוסאם ערר הציע היום למפגינים ברצועה לאסוף אשפה ולהעבירה לגבול עם ישראל על מנת לשרוף אותה במהלך ההפגנה הקרובה.

על פי נתוני משרד הבריאות בעזה שפורסמו אתמול, בשני סופי השבוע האחרונים נהרגו 29 מפגינים באזור הגדר ונפצעו 2,850. לטענת הפלסטינים 1,296 מהם נפצעו מירי חי, בהם 79 באורח קשה.

(עדכון ראשון: 16:40)

כרזה שהופצה לקראת הפגנות "צעדת השיבה" בעזה ובה נראים דגלי ישראל ופלסטין בוערים, 8 באפריל 2018. מערכת וואלה!
כרזה שהופצה לקראת ההפגנות ביום שישי/מערכת וואלה!
כרזה שהופצה לקראת הפגנות "צעדת השיבה" בעזה ובה נראים דגלי ישראל ופלסטין בוערים, 8 באפריל 2018. מערכת וואלה!
דגלים בוערים. כרזה שהפיצו פלסטינים ברשת, היום/מערכת וואלה!
תמונות שהופצו לקראת הפגנות "צעדת השיבה" בעזה של בקבוקי תבערה, 8 באפריל 2018. מערכת וואלה!
תמונות מפגינים נושאי בקבוקי תבערה שהופצו לקראת ההפגנה/מערכת וואלה!
תמונות שהופצו לקראת הפגנות "צעדת השיבה" בעזה של בקבוקי תבערה, 8 באפריל 2018. מערכת וואלה!
בקבוקי שנאספו לקראת ההפגנה בשישי הקרוב/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully