וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיו בזהות חדשה: "בריטניה רוצה ליישב את המרגל הרוסי ובתו בארה"ב"

8.4.2018 / 8:59

בסאנדיי טיימס דווח כי סוכנות הביון הבריטית מנהלת מגעים עם ה-CIA על קליטת סרגיי סקריפל ובתו, שנפגעו מגז עצבים ומתאוששים בהדרגתיות. זאת, כדי למנוע ניסיונות חיסול נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בריטניה שוקלת להציע למרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו זהויות חדשות וחיים חדשים בארצות הברית, בניסיון לגונן עליו מפני ניסיונות חיסול נוספים - כך דיווח היום (ראשון) העיתון "סאנדיי טיימס". לפי הדיווח, שציטט גורם ששמר על עילום שם, אנשי סוכנות הביון הבריטית MI6 מנהלים מגעים עם עמיתיהם מה-CIA על קליטת השניים, שהורעלו בחודש שעבר בעיר סולסברי ונפגעו מגז עצבים.

לפי הדיווח, בריטניה רוצה להבטיח את ביטחונם של השניים באמצעות יישובם מחדש באחת ממדינות "חמש העיניים", ברית מודיעינית שבה חברות ארצות הברית, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

"המקום ההגיוני ביותר הוא ליישב אותם מחדש באמריקה מאחר שיש סיכוי נמוך יותר שהם ייהרגו וקל יותר להגן עליהם תחת זהות חדשה", צוטט גורם מודיעיני, המעורה במגעים בין הצדדים. "יש העדפה ליישב אותן באחת ממדינות 'חמש העיניים', מאחר שלמקרה שלהם יהיו השלכות ביטחוניות עצומות".

לקריאה נוספת על הפרשה
"כבר לא במצב אנוש": המרגל הרוסי שהורעל בבריטניה מתאושש מגז העצבים
בתו של המרגל הרוסי שהורעל מדברת לראשונה: "מתחזקת מדי יום"

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
יצאו מסכנת חיים. סקריפל ובתו/אתר רשמי, ללא

משרד החוץ של בריטניה לא הגיב לדיווח, שמגיע לאחר שבסוף השבוע חל שיפור במצבם הבריאותי של סקריפל ושל בתו, המאושפזים בבית חולים מאז התקרית ב-4 במרץ. יוליה הגיעה לבריטניה יממה קודם כדי לבקר את אביה, שחי בבריטניה מאז שוחרר מהכלא ברוסיה ב-2010.

בריטניה מאשימה את רוסיה בניסיון החיסול, שבו נעשה שימוש בגז עצבים מסוג "נוביצ'וק", שיוצר על ידי ברית המועצות. מוסקבה, מצדה, מכחישה כל קשר לכך ורמזה על כך שלונדון אחראית לתקרית במטרה ליצור היסטריה אנטי-רוסית.

בעקבות ההרעלה, גירשו בריטניה, ארצות הברית ומדיניות מערביות רבות נוספות כ-150 דיפלומטים רוסים, ומוסקבה גירשה מספר דומה של דיפלומטים מערביים. היה זה היקף גירושי הדיפלומטים הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully