וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים: סנקציות בשווי 100 מיליארד דולר על סין

6.4.2018 / 10:41

בהמשך להטלת המכסים ההדדית הזהיר הנשיא האמריקני כי הנחה את נציב הסחר לשקול החמרה נוספת. זאת, "לאור נקמתה הלא הוגנת של סין", שהטילה מכסים בשווי 50 מיליארד דולרים על מוצרים אמריקניים בתגובה למהלך דומה של וושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: פגישתם של נשיא סין שי ג'ינפינג וטראמפ, בשנה שעברה)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) כי הנחה את נציב הסחר של המדינה לשקול הטלת מכסים נוספת בגובה מאה מיליארד דולרים על סין. זאת, לדבריו, "לאור נקמתה הלא הוגנת של סין", לאחר שזו הטילה השבוע מכסים בגובה של כ-50 מיליארד דולרים על מוצרים אמריקניים, אחרי מהלך דומה של וושינגטון. בהצהרתו אמר הנשיא כי נציבות הסחר קבעה שסין "פעלה שוב ושוב כדי להשיג קניין רוחני אמריקני באופן לא הוגן".

משרד המסחר של סין הגיב הבוקר לאיומים של טראמפ, והזהיר: "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי להגן על האינטרסים שלנו".

העימות המתפתח בין שתי המעצמות הביא לירידות שערים בשווקים בעולם, והמשקיעים חוששים כי העימות בין הכלכלות הגדולות בעולם יתדרדר למלחמת סחר כוללת.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 50 שנה: נמצאו שרידי אישה שנעלמה בניו יורק - במרתף של בן זוגה
טראמפ: "לא הייתי מודע ששולמו 130 אלף דולר לסטורמי דניאלס"
80 אזרחים מ-18 מדינות: מבצעי החטיפות החשאיים של טורקיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מדבר במטוס הנשיאותי, אפריל 2018. רויטרס
"נקמה לא הוגנת". טראמפ, הלילה/רויטרס

ביום רביעי הצהירה סין על הטלת מכסים על 106 מוצרים אמריקניים, ובהם פולי סויה, מטוסים, מכוניות, וויסקי ומוצרים כימיים שונים. לפי משרדי המסחר והאוצר של סין, המס בגובה של 25% על המוצרים ייכנס לתוקף במקביל לצעדים האמריקניים. בשונה מהרשימה של וושינגטון, הכוללת גם מוצרי תעשייה מעורפלים, הרשימה הסינית כולל מוצרים סמליים, כמו כותנה ובשר קפוא, המיוצרים מאיווה ועד טקסס, שהצביעו לדונלד טראמפ בבחירות ב-2016.

הרשימה האמריקנית כללה כ-1,300 מוצרי תעשייתיים, תחבורתיים ורפואיים, שהיו נתונים למכסים בגובה של 25%. המהלך האמריקני, שסומן כבר בחודש שעבר, הוא תגובה לגניבת קניין רוחני אמריקני ואילוץ חברות אמריקניות להעביר ידע טכנולוגי למתחריהן הסיניות. בייג'ינג דוחה את ההאשמות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully