וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק מעיראק גוסס בבית חולים בישראל: אביו הורשה להגיע להיפרד

5.4.2018 / 14:03

התינוק הגיע לפני כחודשיים לבית החולים שיבא כדי לקבל טיפול לבבי מציל חיים, אך מצבו הידרדר וקיימת סכנה לחייו. שר הפנים דרעי אישר את כניסתו של אביו: "זה המינימום שניתן לעשות במקרה זה"

תינוק סורי שהגיע ממחנה הפליטים בקפריסין וטופל בבית החולים שיבא בעקבות מום נדיר בלבו, ינואר 2018. חשבון הטוויטר של משרד החוץ, צילום מסך
תינוק סורי שהובא לטיפול מציל חיים בישראל/צילום מסך, חשבון הטוויטר של משרד החוץ

לאור הידרדרות במצבו של תינוק עיראקי בן 11 חודשים שהובא לטיפול לבבי בישראל בבית החולים שיבא שבתל השומר, שר הפנים אריה דרעי התיר השבוע את כניסתו של אביו לישראל כדי להיפרד ממנו. דרעי, מתוקף תפקידו מקבל לפרקים בקשות חריגות לכניסת ילדים שזקוקים לטיפול רפואי בתחום הלבבי בארץ ממדינות עוינות כמו עיראק וסוריה.

לפני כחודשיים ולאחר אישורו של דרעי הגיע לארץ התינוק בעזרת עמותת "שבת אחים" עם אמו בת ה-20 כמלווה היחידה לטיפול לבבי בבית החולים שיבא. בחודש האחרון מצבו של התינוק הידרדר וייתכן כי המשפחה תצטרך להיפרד ממנו. נושא הסדרת הטיסות אושר על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין והיום הוא נחת בישראל. בבית החולים שיבא אמרו שמחכים להגעת האב ומצבו של התינוק קשה וככל הנראה הולך לאבד את חייו. בשיבא מטופל תינוק נוסף מאותו חבל הארץ בעיראק בטיפול לבבי.

"לא אחת מגיעות לשולחני בקשות שלא ניתן להישאר אדיש אליהן במקרים אלו שמדובר בסיפורים הומינטריים באופן ברור שום פרמטר לא חשוב", אמר דרעי. "לא משנה במי מדובר ומאיפה הוא אלא האלמנט החיוני הוא שגובר על כל השיקולים. כמובן שאישרתי את כניסת האב באופן מידי, זה המינימום שניתן לעשות במקרה זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully