וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים בארה"ב על ביטול הסכם הפליטים: "שגיאה מוסרית"

4.4.2018 / 13:20

לאחר נסיגתו של נתניהו מן ההסכם שנחתם עם נציבות האו"ם לפליטים, הליגה נגד השמצה קראה לו "להתקדם וליישם את ההסכם המקורי". נשיא התנועה הרפורמית אף עקץ את נתניהו שנסוג מן ההתחייבות "כפי שהיה במתווה הכותל"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

ארגונים יהודיים בארצות הברית מתחו היום (ביקורת) על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מן ההסכם שנחתם עם נציבות האו"ם לפליטים. הליגה נגד השמצה, שהעבירה תחילה הודעה המברכת על המתווה המקורי, פרסמה אמש הודעה מעודכנת שבה נכתב כי "אנו מאוכזבים מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג מיישום ההסכם עליו הודיע מוקדם יותר עם מבקשי המקלט מאפריקה".

בליגה מסרו עוד כי הם "מפצירים בנתניהו להתקדם וליישם את ההסכם המקורי עם האו"ם. אין אלטרנטיבה מלבד למצוא הסדר הומני ואתי שיאפשר יישוב מחדש של עשרות אלפי פליטים".

הוועד היהודי-אמריקני (AJC) הביע צער על החלטתו של ראש הממשלה ומסר כי "אתמול קיבלנו בברכה את הודעתו של ראש הממשלה על ההסכם שנחתם מול נציבות האו"ם לפליטים". מנכ"ל הארגון דיוויד האריס הוסיף כי "האתגרים הניצבים בפני ישראל בנוגע למהגרים הם מורכבים ביותר. ועדיין, ביטול ההסכם מצדו של ראש הממשלה הוא מצער".

עוד בנושא בוואלה!NEWS:
פרסום ראשון: המבקר לא יבדוק התנהלות נתניהו במשבר מבקשי המקלט
חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש
נתניהו מקדם פתרון עוקף בג"ץ - ומבקש לפתוח מחדש את מתקן חולות

מתוך חשבון הטוויטר של נשיא התנועה הרפורמית הרב ריק ג'ייקובס

נשיא התנועה הרפורמית הרב ריק ג'ייקובס כתב בעמוד הטוויטר שלו כי ביטול ההסכם הוא "שגיאה מוסרית של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתכופף בפני לחץ פוליטי ונטש את הפשרה ההומנית שאליה הגיע עם האו"ם בנוגע למבקשי המקלט". ג'ייקובס הוסיף כי "למרבה הצער, זה לא מפתיע מצד ראש הממשלה שנסוג מן ההתחייבות במתווה הכותל. ישראל וידידותיה חייבות לדחוף את ראש הממשלה להשיב את הסכם הפשרה".

בעקבות הודעתו אתמול על ביטול ההסכם, נתניהו מתכוון לפנות לראשי סיעות הקואליציה ובראשם לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפתוח מחדש את מתקן "חולות" לשוהים בלתי חוקיים ולקדם את חקיקת "פסקת ההתגברות" שנועדה לאפשר כליאת מסתננים בלתי חוקיים והוצאתם מישראל - בניגוד לעמדת בג"ץ. גורמים בסביבתו של השר כחלון אמרו אמש כי הוא יתמוך בכל הצעה שתבוא לטיפול בנושא המסתננים, כולל חקיקתה של פסקת התגברות, שלה התנגד נחרצות עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ר' הממשלה: "נשקיע בשיקום דרום ת"א". אתר רשמי
ביטל את מתווה הפליטים. נתניהו, שלשום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully